سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بورسی شدن خودرو، به نفع بخش تولید و سهامداران
01 خرداد 1401 - 16:17
شناسه : 28070
کارشناس بازار سرمایه گفت: سهام بسیاری از خودروسازان در بازار سهام معامله می‌شود و با عرضه‌های شفاف در بورس کالا، فواید حاصل از فروش به سهامداران و بخش تولید می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد امیری کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا مطرح می‌شود، این است که به دلیل بالاتر بودن تقاضای خرید به نسبت عرضه، شاید آنگونه که باید، نتوان از ظرفیت‌های بازار سرمایه این صنعت استفاده کرد، اما باید توجه کرد با شفافیتی که طی معاملات خودرو در بورس رقم می خورد، به‌جای اینکه در یک فضای غیر شفاف، سود ناشی از معاملات به افراد خاصی برسد، عواید رقابت نصیب تولیدکننده خواهد شد.

وی افزود: سهام بسیاری از خودروسازان در بازار سهام معامله می‌شود و با عرضه های شفاف بورس کالا، فواید حاصل از فروش به سهامداران آن‌ها خواهد رسید و رونق هرچه بیشتر معاملات خودرو داخل بورس کالا، می‌تواند تصمیم‌گیری بهتری در زمینه سرمایه‌گذاری بلندمدت این شرکت‌ها را به دنبال داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه دسترسی آسان مشتریان به خودرو را از دیگر فواید عرضه این محصول در بورس کالا عنوان کرد و گفت: در سمت عرضه‌کننده، اگر خودروسازان خصوصی از جمله بهمن‌موتور، کرمان‌موتور و سایر خودروسازان با توجه به تنوع محصولات، فروش خود را افزایش دهند، رقابت مناسب در جهت رشد عرضه‌ها شکل می‌گیرد.

امیری با بیان اینکه شکاف قیمتی میان مدل‌های فروش خودروسازان و بازار، ناشی از انحصار و نحوه فروش است، بیان کرد: با عرضه انواع خودرو در بورس کالا به صورت رقابتی و همچنین دسترسی‌ آسان خریداران، قطعا قیمت بازار به قیمت کارخانه نزدیک‌تر و نرخ‌ها متعادل‌تر خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به خودروسازان پیشنهاد می‌شود با توجه به آغاز عرضه محصولات خود در بورس کالا از این فرصت استفاده کنند و با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، از ابزارهای تامین مالی بورس بهره ببرند که این شیوه‌ای مناسب در جهت تامین نقدینگی آن‌ها است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.