پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بورس انرژی پرده ابهامات معاملات زغال‌سنگ را کنار زد
25 بهمن 1400 - 12:01
شناسه : 24634
براساس گزارش‌های منتشر شده، در پی تفاهم‌نامه امضا شده فی مابین انجمن زغال‌سنگ ایران و بورس انرژی، ایرادات عرضه زغال‌سنگ در بورس رفع شد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس تفاهم‌نامه منعقد شده فی مابین انجمن زغال‌سنگ ایران و بورس انرژی اعلام شد که زغال‌سنگ خام کک شو عموما به صورت منطقه‌ای تولید و به زغال‌شویی همان منطقه جهت شست و شو تحویل داده می‌شود و عموم شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ خود چرخه زغال‌شویی را نیز دارا هستند، عملا معاملات آن به شکل بورسی ممکن نبوده و تنها باعث به وجود آمدن مشکل عملیاتی برای معادن کوچک خصوصی خواهد شد، عرضه این محصول در بورس انرژی ایران برای فعالان اختیاری خواهد بود. علاوه بر این باتوجه به پراکندگی تولید زغال‌سنگ حرارتی براساس نظر کارشناسی انجمن زغال‌سنگ ایران عرضه این محصول در بورس انرژی ایران برای فعالان اختیاری خواهد بود.

همچنین باتوجه به تاکید بورس انرژی و انجمن زغال‌سنگ مبنی بر لزوم عرضه منظم، مستمر و ساختاریافته کنسانتره زغال‌سنگ و لزوم پذیرش فعالان این حوزه مقرر شد به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شود الزام ابلاغیه فوق برای آن دسته از تولیدکنندگانی که کالاهای خود را نزد بورس پذیرش نکرده‌اند به تاریخ ۱۴۰۱٫۰۲٫۰۱ منتقل شود.

گفتنی است، کلیه فعالانی که تاکنون اقدام به پذیرش کالای خود نزد بورس نکرده‌اند موظف خواهند بود با همکاری انجمن زغال‌سنگ و بورس انرژی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰٫۱۲٫۱۸ نسبت به تکمیل مدارک و درخواست پذیرش اقدام نمایند و بورس انرژی نیز حداکثر تا پایان سال جاری نسبت به پذیرش درخواست‌های تکمیل شده مذکور اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.