پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بومی‌سازی، اولویت‌ فولاد خوزستان است
20 بهمن 1401 - 14:47
شناسه : 33371
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان: مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از برگزاری آیین رونمایی قطعات بومی‌سازی گروه فولاد خوزستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی که برای اولین بار در جهان به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته شده است، خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، امین ابراهیمی بیان کرد: سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد از ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان و با حضور تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برگزار می‌شود.

وی، شناسایی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان به همراه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان را مهم‌ترین اهداف نمایشگاه دانست و افزود: توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش ارزبری و اشتغال‌زایی از دیگر اهداف پرداختن به بومی‌سازی است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان همواره در ایجاد بستر برای شرکت‌هایی که توانایی طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت فولاد را دارند، پیشرو بوده است. نتیجه این اعتماد، بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه طی ۲۰ سال گذشته و یک هزار و ۵۶۰ قطعه طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموعه فولاد خوزستان است.

ابراهیمی برپایی نمایشگاه را فرصت مناسبی برای شناسایی و ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی دانست و مطرح کرد: در شرايطی که تحریم‌ها باعث بروز مشکلات مختلفی در تامین قطعات‌ و تجهیزات مورد نیاز صنعت شده است، استفاده از ظرفیت‌های داخلی در ساخت قطعات، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، ضرورتی انکارناپذیر است. بومی‌سازی علاوه‌بر اشتغال‌زایی و تکيه بر توان داخلی، افزایش بهره‌وری و سودآوری بنگاه‌های اقتصادی با کاهش هزینه‌های تمام‌شده را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه بومی‌سازی، فرصتی برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات فعالان حوزه صنعت فولاد است. حمایت از ایده‌های نوآورانه، ایجاد فرصت برای سازندگان داخلی و تامین پایدار نیازمندی‌ها، مواردی هستند که شرکت فولاد خوزستان در سیاست‌گذاری مقوله‌ی بومی‌سازی دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان از رونمایی دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی و یک هزار و ۵۶۰ قطعه‌ی بومی‌سازی شده گروه فولاد خوزستان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی برای اولین بار در جهان به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته شده است. در کنار رونمایی از این دستگاه، یک هزار و ۵۶۰ قطعه‌ی مورد نیاز صنعت فولاد که در دو سال اخیر در گروه فولاد خوزستان ساخته شده‌اند، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رونمایی می‌شوند‌.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.