دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
بومی‌سازی تکنولوژی با حمایت از نخبگان
18 تیر 1401 - 10:12
شناسه : 30030
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: این شرکت با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر پایه‌ دانش و فناوری‌های نو سعی دارد شرایط رشد را برای بومی‌سازی فراهم کند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، با حضور در برنامه تلویزیونی به بیان توضیحاتی درباره‌ نقش مجموعه عظیم صنعتی فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، حفظ و نشر آثار شهیدان، توسعه و اشتغال پایدار، حمایت از ورزش در استان خوزستان و مشکلات ناشی از قطعی برق، عوارض مالیاتی بر صادرات محصولات فولادی و حمله ناکام سایبری به شرکت پرداخت.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: راه برون‌رفت از بحران کشور در شرایط فعلی، آگاهی، بهبود شرایط اقتصادی و تلاش برای تولید پایدار است. دشمن از این مسئله غافل نبوده و تمرکز خود را بر اخلال در تولید و شریان‌های اقتصادی کشور گذاشته است. 

وی افزود: امروز صنعت بر پایه فناوری پیش می‌رود؛ اگر بخواهیم در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید در حوزه فناوری، سرمایه‌گذاری کنیم. از سویی، دشمن در حوزه انتقال فناوری، وابستگی شدید ایجاد کرده و یا این دانش را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. باید توانمندی و هوش افراد جوان را در این حوزه به کار بگیریم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر پایه‌ دانش و فناوری‌های نو، سعی دارد شرایط رشد را برای بومی‌سازی فراهم کند. فولاد خوزستان در کشور یک صنعت پیشران است. با وجود ارزآوری چشم‌گیر شرکت، دشمنان به دنبال ایجاد حادثه برای القای بار مالی و جانی به شرکت بودند اما با تلاش کارکنان و مسئولان ناکام ماندند. حمله سابیری، نشان‌دهنده‌ اهمیت شرکت فولاد خوزستان در صنعت کشور بود. 

ابراهیمی از اقدامات انجام شده در ساعات اولیه حمله سایبری به شرکت گفت و عنوان کرد: فولاد خوزستان، به برکت ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس و جان‌فشانی کارکنان خط تولید، اهداف شوم دشمن که از حمایت تصویری شبکه‌های معاند برخوردار هستند، نقش بر آب کرد. 

وی با اشاره به مدیریت بحران در حمله سایبری اخیر، تصریح کرد: تحریم، فاصله گسل‌های اقتصادی را نشان داده است و باید این نکته را ذکر کرد که حوزه مدیریت بحران کشور ضعف دارد. اگر در حوزه‌های مختلف مانند زمان جنگ تحمیلی با هدفی صادقانه و خالصانه عمل کنیم، بسیاری از بحران‌ها تکرار نمی‌شود. اقدام جهادی و انقلابی در زمان مناسب، بسیار تاثیرگذار است. تفکر مبتنی بر ریسک، راه ‌حل عبور از بحران‌ها تلقی می‌شود؛ به عبارت دیگر کنترل اوضاع در یک شرایط پیچیده، حاصل مدیریتی صحیح در هر سازمان است. مدیران فولاد خوزستان با درایت، تخصص و تلاش شبانه‌روزی، بحران را به مشکلات کوچک تقسیم کرده و راه حل مناسب را ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه به عنوان یک فرصت در بازار جهانی، تصریح کرد: این جنگ یک بازه زمان طلایی دو ماهه به‌ وجود آورد؛ اگر عوارض مالیاتی مانعی برای صادرات محصولات فولادی نبود، می‌توانستیم ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

ابراهیمی، ادامه داد: محدودیت‌های برق باعث توقف در خطوط تولید شرکت شد، از مسئولان انتظار داریم با درایت و برنامه‌ریزی و حمایت از صنایع، نگذارند تولید در شرکت‌های صنعتی بزرگ مانند فولاد خوزستان متوقف شود.

وی در رابطه با جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جوان، اذعان کرد: نیروی کار در کشور باید با جوان‌گرایی همراه باشد، اما با توجه به تجربه‌های پس از انقلاب، در کنار استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار اقتصادی، باید از مغز‌افزار اقتصادی که همان کارکنان با تجربه در طول چهل سال گذشته هستند، استفاده شود. 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: فولاد خوزستان تولید پایدار،‌ توسعه و اشتغال جوانان را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت با برگزاری آزمون در اسفند ماه سال گذشته، ۵۰۰ نیروی تازه نفس را از میان ۲۵ هزار شرکت‌کننده بومی در آزمون، جذب کرد که این افراد، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مشغول به فعالیت خواهند شد.

ابراهیمی عنوان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز همچون تولید، سرآمد است. ساخت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در منطقه چنعان، ساخت ورزشگاه مدرن شهدای فولاد، راهسازی و جاده‌سازی، کمک‌رسانی مطلوب در سیلاب استان و زلزله شهرستان اندیکا، امداد‌رسانی به حادثه ریزش ساختمان متروپل، توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار، تهیه جهیزیه برای ۹۰ زوج‌ جوان و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم و…، گوشه‌ای از عملکرد فولاد خوزستان در این حوزه است. 

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: استان خوزستان منبع نخبه در ورزش فوتبال است. فولاد خوزستان با داشتن آکادمی حرفه‌ای سعی در ارتقای سطح فوتبال استان خوزستان و کشور دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.