سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بومی‌سازی قطعات ماشین‌آلات معدنی در پارک علم و فناوری کرمان
06 بهمن 1399 - 13:30
شناسه : 5780
رییس پارک علم و فناوری استان کرمان از بومی‌سازی ۶۰ قطعه ماشین‌آلات معدنی توسط فناوارن جوان این پارک در راستای کاهش وابستگی به خارج از کشور و صرفه جویی ارزی خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسعود ترک‌زاده روز دوشنبه افزود: شرکت مانا از واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان موفق به بومی‌سازی انبوه ۶۰ قطعه از ماشین‌آلات معدنی شده است که نقش موثری در تامین نیازهای معادن استان و کشور دارد.

وی تصریح کرد: تمام طراحی و ساخت این محصولات طی یک پروژه چند مرحله‌ای، توسط جوانان متخصص و خوش فکر این شرکت دانش‌بنیان کرمانی انجام شده است که از توان فنی و مهارت تیم تخصص و توسعه این شرکت خبر می‌دهد.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: طراحی، ساخت و تولید انبوه انواع کوپلینگ و چرخ‌دنده ماشین‌آلات معدنی، رول بیرینگ بزرگ، کریر دامپ تراک ۱۰۰ تن، ترکس، سوکت‌های برق فشار قوی و ساچمه کف گرد و غیره از جمله دستاوردهای بومی‌سازی شرکت دانش‌بنیان مانا کرمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نیاز مبرم معادن کشور به قطعات معدنی تاکید کرد: انواع چرخ‌دنده­‌های بزرگ و کوچک، انواع کوپلینگ­ها و فلنج دمپرها، اسپراکت، انواع PTO تراک­های معدنی و غیره از جمله قطعاتی است که توسط شرکت مانا به طور کامل تولید شده است.

ترک‌زاده اظهار داشت: برخی از قطعاتی که توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید شده است از پیچیدگی و طراحی و ساخت خاصی برخودار بودند و برای تامین نیاز به واردات از خارج از کشور و صرف هزینه و وقت زیادی بود.

وی افزود: قطعات تولیدی بومی‌سازی شده کیفیتی درحد استاندارد و موارد مشابه خارجی دارد و این واحد دانش‌بنیان پارک علم و فناوری کرمان هم‌اکنون آماده اخذ سفارشات از ارگان‌ها و مجموعه‌های صنعتی و معدنی است.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناوری و ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان در زمینه‌های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.