سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بومی‌سازی ۴۷درصد تجهیزات و قطعات گندله‌سازی گهرزمین
02 اسفند 1399 - 12:34
شناسه : 7484
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با اکتشافات انجام شده طی سال‌های اخیر از سوی ایمیدرو، ذخایر سنگ‌آهن ۴۵۰ میلیون تن افزایش یافته است که می‌توان میزان آن را ۳.۳ میلیارد تن اعلام کرد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری، امروز در آیین افتتاح طرح‌های صنایع معدنی و زیرساختی با ارائه گزارشی از توسعه زنجیره فولاد و زیرساخت‌ها به رییس جمهور، اظهار داشت: ذخیره سنگ‌آهن ناحیه گل‌گهر ۱.۵ میلیارد تن است که ۱۵۲ میلیون تن آن حاصل اکتشافات اخیر است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها، افزود: به رغم چالش‌های تحریم، ۴۷ درصد از تجهیزات و قطعات گندله‌سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین، توسط سازندگان داخلی بومی‌سازی شده است.

۲ پروژه دیگر در راه است

رییس هیات عامل ایمیدرو اذعان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹، ۲ پروژه دیگر در این ناحیه افتتاح خواهد شد.

جعفری سرمایه‌گذاری گندله‌سازی گهرزمین را سه هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۰۰ شغل مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ شغل غیرمستقیم، حاصل راه‌اندازی این کارخانه است.

تحقق ۷۲ درصدی اهداف در فولادخام

وی درباره تحقق اهداف طرفیت‌سازی در زنجیره فولاد، عنوان کرد: تاکنون ۷۲ درصد اهداف در فولادخام، ۶۸ درصد در آهن‌اسفنجی، ۸۲ درصد در گندله‌سازی و ۷۶ درصد در کنسانتره سنگ‌آهن برای چشم‌انداز ۱۴۰۴ محقق شده است.

رشد ۷۶ درصدی گندله‌سازی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه اظهار کرد: با مجموعه اقدامات و حمایت‌های انجام شده از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ظرفیت تولید فولادخام ۷۷ درصد، آهن‌اسفنجی ۸۴ درصد، گندله‌سازی ۷۶ درصد و کنسانتره سنگ‌آهن ۱.۸ برابر رشد داشته است.

جعفری همچنین درباره توسعه انجام شده در ناحیه گل‌گهر، اذعان کرد: ۳۴ درصد در تولید گندله، ۴۵ درصد در تولید کنسانتره سنگ‌آهن و ۱۵ درصد در ناحیه گل‌گهر ایجاد شده است.

به زودی فاز دوم و سوم خط انتقال آب آغاز می‌شود

رییس هیات عامل ایمیدرو اذعان داشت: به‌زودی عملیات اجرایی قطعه دوم و سوم خط انتقال آب از خلیج‌فارس آغاز می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا فاز نخست این خط انتقال آب، تا شهرستان سیرجان با فرمان رییس جمهور افتتاح شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.