سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بیرینگ برج پاتیل‌گردان ذوب‌آهن بعد از ۲۲ سال تعویض شد
25 بهمن 1400 - 16:03
شناسه : 24664
مدیر نگهداری و تعمیرات و کارگاه‌های ساخت کارخانه ذوب‌آهن گفت: اسلیوبیرینگ لدل تارت ایستگاه‌های ریخته‌گری مداوم بخش فولادسازی یکی از بزرگ‌ترین بیرینگ‌های مورد استفاده در صنایع کشور است که بعد از 22 سال تعویض شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا یزدان پناه مدیر نگهداری و تعمیرات و کارگاه‌های ساخت کارخانه ذوب‌آهن، اظهار داشت: اسلیوبیرینگ لدل تارت ایستگاه‌های ریخته‌گری مداوم بخش فولادسازی یکی از بزرگ‌ترین بیرینگ‌های مورد استفاده در صنایع کشور است که پس از بررسی‌های انجام شده و تست‌های متعدد و اطمینان از معیوب بودن بیرینگ برج‌گردان ایستگاه ریخته‌گری شماره ۸ بعد از ۲۲ سال کار مداوم و شبانه روزی با برگزاری جلسات متعدد با محوریت بخش فولادسازی، برنامه‌ریزی لازم جهت تعویض بیرینگ برج انجام و گراف زمان‌بندی تعمیرات به مدت ۱۱ شیفت تهیه و تصویب شد. در همین راستا تعمیرات از ۱۳ بهمن‌ماه توسط کارکنان مجرب کارگاه تعمیر تجهیزات (۵۱) و شرکت توسعه صنعت لنجان و با محوریت بخش فولادسازی آغاز شد و در حداقل زمان ممکن و با کیفیت بالا و در مدت زمان ۱۰ شیفت به اتمام رسید.

نشمین بیرینگ و مونتاژ بیرینگ نو کنترل شد

علی بزاز اصفهانی معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی نیز با بیان اینکه پیش از عملیات اجرایی، برنامه‌ریزی تعمیرات، تهیه گراف اجرایی وآماده‌سازی بولت‌های اتصال بیرینگ، انتقال بیرینگ نو از انبار به بخش و تامین وسایل باربندی مورد نیاز آماده شد به مراحل اجرایی این پروژه پرداخت و گفت: پس از توقف ایستگاه ریخته‌گری ۸ و قطع برق، اتصالات هیدرولیک، هوای فشرده و کابل‌های توزین، اتاقک اطراف ستون برج و پاک‌سازی محوطه، ۷۴ عدد بولت اتصال برج به بیرینگ، قلاب‌های تراورس جرثقیل ۱۶ و بستن سیم‌های باربندی برج به پین‌های قلاب و ۷۴ عدد بولت اتصال بیرینگ بر روی ستون برج دمونتاژ شدند. ضمن اینکه باربندی قسمت بالایی برج از روی ستون اصلی برج نیز دمونتاژ شد بر روی استند آماده شده قرار گرفت.

وی نقشه‌برداری و کنترل نشمین بیرینگ و مونتاژ بیرینگ نو بر روی ستون و مونتاژ مجدد برج و تجهیزات در محل فوق را از دیگر عملیات این پروژه عنوان نمود و افزود: بستن حفاظ‌ها و ساخت اتاقک اطراف ستون برج و وصل برق و تست و راه‌اندازی تجهیزات نیز از سایر اقدامات این پروژه بود.

اتمام تعمیرات بیرینگ برج پاتیل‌گردان ایستگاه ریخته‌گری

شمس سرپرست کارگاه ریخته‌گری ذوب‌آهن در پایان نیز با بیان اینکه این تعمیرات بدون هیچگونه حادثه فردی و تجهیزاتی با موفقیت به پایان رسید و ایستگاه ۸ ریخته‌گری مداوم در مدار بهره‌برداری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بیرینگ برج پاتیل‌گردان ایستگاه ریخته‌گری که امکان چرخش پاتیل فولاد را در وضعیت ریخته‌گری و یا وضعیت قرار گرفتن یا برداشتن پاتیل فولاد بر روی ایستگاه را فراهم می‌سازد از ۱۳ تا ۱۶ بهمن‌ماه، به مدت ۹ شیفت و بدون وقفه توسط کارکنان بخش فولادسازی انجام شد و پس از کنترل‌های لازم و تست نهایی در اختیار کارگاه قرار گرفت و راه‌اندازی شد. شایان ذکر است که در این پروژه مدیریت‌های امور فنی و برنامه‌ریزی تولید، نسوز و ایمنی و آتش‌نشانی به طور شبانه‌روزی و مستمر در این پروژه مشارکت داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.