سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بیشتر تولید فولاد صرف مصرف داخلی شد
20 تیر 1401 - 14:20
شناسه : 30115
طی دو ماهه ابتدایی سال جاری؛ همگام با افزایش تولید فولاد در کشور، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده و بخش کم‌تری به صادرات اختصاص یافته است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی دو ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیون تن انواع اقلام فولادی در کشور تولید شد که از این میزان، بیش از ۱۸ میلیون صرف مصارف داخلی شده و تنها حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن صادر شده است. بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، رشد ۴ الی ۱۳ درصدی را به ثبت رساند.

به ترتیب افزایش رشد، کمترین افزایش مصرف به لحاظ درصد رشد متعلق به شمش فولاد یا همان فولاد میانی بود که ۴ درصد نسبت به مصرف آن طی مدت مشابه سال گذشته به میزان چهار میلیون و ۶۳۸ هزار تن، رشد داشته است. از مجموع پنج میلیون و ۸۸۵ هزار تن شمش فولادی تولید شده در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، نزدیک به چهار میلیون و ۶۳۸ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه، از دو میلیون و ۲۸ هزار تن مجموع مقاطع طویل فولادی، یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به یک میلیون و ۵۱۲ هزار تن مصرفی در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، ۵ درصد بیشتر بوده است.

طی دو ماهه ابتدایی امسال، در مجموع یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی در داخل مصرف شده است که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن، ۱۰ درصد بیشتر شد.

در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، تولید محصولات فولادی سه میلیون و ۷۹۷ هزار تن ثبت شده که سه میلیون و ۵۷۸ هزار تن آن به مصارف داخلی اختصاص یافت. به این ترتیب، نسبت به مصرف ظاهری آن در دو ماه نخست سال ۱۴۰۰ که سه میلیون و ۱۸۲ هزار تن بوده، ۱۲ درصد افزایش مصرف را رقم زده است.

شایان ذکر است که طبق آمار بیشترین رشد مصرف ظاهری فولادی‌ها در این مقایسه آماری، متعلق به آهن اسفنجی است که با افزایش ۱۳ درصدی در مجموع دو ماهه ابتدایی سال ١۴٠۱، به ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تن رسیده و میزان مصرف ظاهری این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته، پنج میلیون و ۷۶۵ هزار تن ثبت شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.