جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
بیش از ۲۳ هزار نفر در معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی اشتغال دارند
30 آذر 1399 - 6:37
شناسه : 3536
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۲۳ هزار و ۸۶۵ نفر در معادن و صنایع معدنی این استان به طور مستقیم اشتغال دارند که بیش از ۷۸ درصد آنان در بخش فرآوری اقلام معدنی فعالیت می کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، پریسا عابدپور روز یکشنبه افزود: در حال حاضر ۴۹۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و ۲۲۲ میلیون تن در آذربایجان غربی وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و ۲۰۷ نفر فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۷ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۵۲ معدن دارای گواهی کشف وجود دارد که با به بهره برداری رسیدن این معادن و محدوده ها، هم ظرفیت استخراجی مواد معدنی و هم اشتغال زایی در حوزه معادن استان افزایش خواهد یافت.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی، ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی نیز در استان فعالیت می‌کند.
عابدپور افزود: برای راه اندازی این واحدها ۱۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۱۸ هزار و ۶۵۸ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی به ویژه سنگ‌‎های تزیینی اظهار داشت: این استان از نظر تنوع این مواد ازجمله سنگ تزیینی در رتبه های برتر کشوری قرار دارد که برای استفاده از این فرصت، برنامه های زیادی در حال اجرا بوده و ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری در داخل استان مد نظر سازمان است.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.