سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بی احتیاطی ۲ کارگر شرکت معدنی سنگان خواف را به کام مرگ کشاند
24 آذر 1399 - 4:25
شناسه : 3237
بخشدار سنگان از توابع شهرستان خواف گفت: ۲ نفر از کارگران یکی از شرکت‌های معدنی پلاسری مستقر در این بخش شنبه شب بر اثر بی احتیاطی جان خود را از دست دادند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، حمیدرضا طاهری روز یکشنبه افزود: این ۲ کارگر که نیروی یکی از پیمانکاران معدنی فعال در این بخش بودند در هنگام تمیز کردن قیف سپراتور در یکی از شرکتهای معادن پلاسری به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی توسط پیمانکار جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در حال بررسی علت اصلی این حادثه منجر به مرگ هستند.
بخشدار سنگان بدون توضیح بیشتر گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعدادی از کارگران بومی و غیر بومی شرکتهای معدنی پلاسری مستقر در این بخش به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی جان خود را از دست داده اند و بیشتر این حوادث در زمان فعالیت شرکتها در شبها به وقوع پیوسته است.
مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در۲۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
شهر سنگان با جمعیت ۱۸ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان خواف قرار دارد و بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه در آن واقع است.
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.