سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تابلوی معاملات بورس سبزپوش شد
10 اردیبهشت 1401 - 14:27
شناسه : 27184
در نخستین روز معاملاتی هفته؛ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ ماه، با یک هزار و ۶۰ ‌واحد افزایش، در شاخص یک ‌میلیون و ۵۲۲ هزار واحدی ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی معاملات امروز بازار سهام بورس و فرابورس، بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم، حق‌‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۸ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال و در بیش از ۹۱۷ هزار و ۲۹ نوبت معامله شد.

امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۹۳۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال و در ۶۰۴ هزار و ۲۶ نوبت معامله شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با سه هزار و ۴۸۸ واحد افزایش به ۴۱۵ هزار و ۱۱۵ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با دو هزار و ۱۷۱ واحد رشد به ۲۵۸ ‌هزار و ۳۵۱ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۸۴۹ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۱۶۹ واحد افزایش داشت.

علاوه‌براین، در بین همه نمادها، «پالایش نفت اصفهان (شپنا)» با ۸۱۱ واحد، «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)» با ۴۵۵ واحد، «پالایش نفت بندرعباس (شبندر)» با ۴۰۵ واحد، «پالایش نفت تهران (شتران)» با ۳۴۱ واحد، «پتروشیمی پردیس (شپدیس)» با ۲۸۰ واحد، «گروه صنعتی پاکشو (پاکشو)» با ۲۶۵ واحد، «نفت سپاهان (شسپا)» با ۲۳۲ واحد و «نفت پارس (شنفت)» با ۲۱۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل «فولادمبارکه اصفهان (فولاد)» با ۸۸۳ واحد، «شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)» با ۶۱۶ واحد، «نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)» با ۶۱۴ واحد، «ایران‌خودرو (خودرو)» با ۵۱۵ واحد، «سایپا (خساپا)» با ۴۰۲ واحد، «شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)» با ۴۰۲ واحد، «معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)» با ۳۲۸ واحد و «گروه بهمن (خبهمن)» با ۲۲۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

امروز نماد «شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)»، «گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)»، «ایران‌خودرو (خودرو)»، «پالایش نفت اصفهان (شپنا)»، «سایپا (خساپا)»، «پالایش نفت تهران (شتران)» و «زامیاد (خزامیا)» در نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شده و در این گروه دو میلیارد و ۵۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال دادوستد صورت گرفت.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، بیش از ۵۹ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۷۵ واحد رسید. در این بازار سه میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۶۸ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۱۳ هزار و سه نوبت بود.

نمادهای «صنعتی مینو (غصینو)»، «گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)»، «نفت ایرانول (شرانل)»، «موسسه اعتباری ملل (وملل)»، «نفت پاسارگاد (شپاس)» و «پتروشیمی تندگویان (شگویا)» با تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس ایران همراه بودند.

لازم به ذکر است که «شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)»، «صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)»، «زغال‌سنگ پرورده طبس (کزغال)»، «گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)»، «بهمن دیزل (خدیزل)» و «تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)» تاثیر منفی بر شاخص فرابورس گذاشتند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.