سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تابلو بورس همچنان قرمز ماند
27 خرداد 1400 - 12:01
شناسه : 13900
براساس گزارش‌های منتشر شده، دامنه ریزش‌های پی در پی بازار سرمایه به هفته منتهی به انتخابات کشیده شد و این بازار در هفته جاری همواره چراغ قرمز بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز و با همان روال به پایان رسید؛ به طوری‌ که در روز شنبه شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۹۷۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد ایستاد. همچنین روز یکشنبه نیز شاخص کل بورس با سه هزار و ۶۶۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید.

ورق حرکت شاخص کل بورس در روز دوشنبه برگشت و این شاخص با هشت هزار و ۹۸۹ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد را ثبت کرد؛ این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن در این روز با ۹۰۰ واحد کاهش به رقم ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ واحد رسیده است.

گفتنی است، روند حرکت شاخص کل در روز سه‌شنبه باز هم منفی شد و این شاخص با ۴۴ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ایستاد. در روز چهارشنبه نیز شاخص کل بورس با دو هزار و ۴۵۸ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد را ثبت کرد.

ارائه دو طرح ویژه حمایتی در بازار سرمایه

این درحالی است که روز گذشته طی نشست محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعضای شورای مشورتی بورس، موضوعات و سرفصل‌های مربوط به «بسته سیاستی، پشتیبانی و مانع‌زدایی بازارسرمایه از تولید» و «طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه» ارائه شد و مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

وی افزود: بازار سرمایه طی دو سال گذشته شاهد تحولات بسیاری بود و از لحاظ اندازه، حجم فعالیت و حضور مردم، با رشد چشمگیری باعث ایجاد تحولات سریعی در برخی از معادلات شده است. ساختار، نیرو و امکانات سازمان بورس باید با اندازه و حجم امروز بازار سرمایه و مسائلی که با آن روبه‌رو است مورد بازبینی و متناسب‌سازی قرار گیرد. این ظرفیت‌ها نه تنها در ساختار سازمان بورس بلکه باید در همه ارکان بازار ایجاد و متناسب با نیازهای موجود پاسخ مناسبی داده شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با اشاره به ارائه دو طرح کلی در این حوزه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها در مرکز پژوهش سازمان بورس با هدف آسیب‌شناسی مسائل و چالش‌های بازار سرمایه پیرامون ایفای نقش پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید تهیه شده و طی آن راهکارهایی برای بیش از ۴۰ الی ۵۰ مورد از چالش‌ها و مسائل بازار سرمایه، پیش‌بینی شده است. در اقدامی دیگر، مقرر شد در طرحی با عنوان طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه، لزوم و نحوه تدوین برنامه بهبود جایگاه و عملکرد بازار سرمایه مطرح و مسائل و مشکلات طرح شده در قالب کارگروه‌های تخصصی با حضور کارشناسان، صاحبنظران، فعالان بازار سرمایه و مدیران بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.