سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تاثیر تنش‌های چین و استرالیا بر صادرات زغال‌سنگ
07 دی 1399 - 7:24
شناسه : 4112
یک کشتی باری به نام جک آناند در بندر جینگ تانگ در استان هبی گیر کرده است. این کشتی حدود 160 هزار تن ذغال استرالیا را به مقصد چین حمل کرده اما برای تخلیه بار آن مجوز داده نشده است. بر اساس اطلاعات دریافتی، خدمه 70 کشتی که با هفت میلیون تا 10 میلیون تن زغال سنگ استرالیایی بارگیری شده اند، حتی اجازه پیاده شدن در چین را ندارند. چین دلایل مختلفی مانند ویروس کرونا و مسائل زیست محیطی را برای این کار ذکر کرده است. اما آنطور که پیداست پکن با تشدید تنش‌ها با استرالیا، ورود زغال سنگ استرالیا را ممنوع کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران، اکنون، چندین خدمه در میانه یک درگیری ژئوپلیتیکی گرفتار شده‌اند و صدها میلیون دلار زغال سنگ در این تعامل بلاتکلیف است.
درک اینکه چه کسی یا چه شرکتی مسئول نشان دادن چراغ سبز برای این شناورها است، دشوار است. طبق گفته اتحادیه دریایی استرالیا، برآورد می شود ۱۴۰۰ دریانورد سرگردان و سلامتی آنها رو به وخامت باشد.
سال گذشته، استرالیا نزدیک به ۱۰٫۴ میلیارد دلار زغال سنگ به چین صادر کرد. اگرچه این زغال سنگ به تأمین نیازهای شدید اقتصادی چین کمک می کند اما وخیم شدن روابط سیاسی این کانال را خفه کرده است.
در ماه آوریل، استرالیا خواستار تحقیق در مورد ریشه ویروس کرونا شد و چین خشمگین ممنوعیت واردات تعداد زیادی کالای استرالیایی را اعمال کرد. در ماه ژوئن نیز کشتی‌هایی که ذغال سنگ استرالیا را به این طرف اقیانوس منتقل می‌کردند در چندین بندر چین گرفتار شدند.
کیت پیت، وزیر منابع استرالیا ماه گذشته به روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد گفت که این اختلافات عمدتا مربوط به شرکت‌های درگیر بوده و قراردادهای فروش از قبل تنظیم شده است و اینطور که پیداست در نهایت تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کشتی‌ها می‌توانند بندر را ترک کنند یا خیر به عهده خریدار است اما هیچ کس مسئولیت را بر عهده نمی گیرد. در برخی موارد، گیرنده به دنبال خریدار جدید در کشور دیگر است. اگر این اتفاق بیفتد، خدمه می‌توانند در بندر دیگری پیاده شوند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.