جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تامین برق اولویت اساسی منطقه ویژه خلیج‌فارس
14 مهر 1400 - 16:05
شناسه : 18799
مدیر انرژی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با تشریح برنامه‌ریزی‌ها و توسعه این منطقه گفت: از آنجایی که منطقه ویژه خلیح‌فارس با هدف ایجاد صنایع فولادی و صنایع وابسته برای تولید 10 میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده است، تامین زیرساخت‌هایی همچون برق از اولویت‌های این منطقه به شمار می‌آید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج‌فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد محبی مدیر انرژی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، اظهار داشت: در همین راستا تسهیل احداث نیروگاه‌ برق برای سرمایه‌گذاران در این حوزه و احداث پست‌های انتقال جدید در دستور کار منطقه ویژه خلیج فارس قرار دارد تا سرمایه‌گذاران نسبت به زیرساخت تامین برق در این منطقه اطمینان یابند و سال‌های آتی مشکلی در رابطه با قطعی و کمبود برق وجود نداشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هر سال در ماه‌های گرم احتمال کمبود برق و فشار مصرف خانگی بر شبکه بالا است، لذا احتمال می‌رود با خاموشی‌های مقطعی مواجه شویم، در این راستا مدیریت انرژی منطقه ویژه در وهله نخست، برق و زیرساخت‌های مورد نیاز آن را تامین کرد و برای برق عمومی نیز تمهیداتی را در نظر گرفت تا تامین برق منطقه ویژه دچار مشکل و کمبود نشود.

مدیر انرژی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت‌های برق انجام خواهیم داد، تامین برق منطقه ویژه خلیج‌فارس را اطمینان پخش خواهد کرد، گفت: در این راستا مجوز احداث نیروگاه برق از توانیر گرفته شده تا با تولید دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بخشی از نیاز منطقه را در قالب نیروگاه‌هایی که بعدا احداث خواهد شد، تامین کند.

محبی در خصوص مقوله بازیافت پسماندهای انرژی در منطقه ویژه خلیج‌فارس نیز بیان کرد: به صنایعی که بالاتر از سه مگاوات مصرف برق دارند، توصیه می‌شود با کنترل مصرف انرژی‌ خود، یک کارشناس به حوزه انرژی اختصاص بدهند تا در مصارف برق صرفه‌جویی موثر داشته باشند. لذا اگر مصرف صنعتی بالاتر از پنج مگاوات باشد؛ پیشنهاد می‌شود مجموعه دارای مدیر انرژی باشد. در حال حاضر مصرف برق داخلی منطقه ویژه حدود ۲۵ مگاوات برساعت بوده و حدود ۷۵۰ مگاوات مربوط به مصارف صنایع فولادی مستقر در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های زیادی برای احداث نیروگاه جدید انجام شده است، ادامه داد: طی چند ماه اخیر تا حد زیادی مصرف برق را در منطقه ویژه کنترل کردیم. به خصوص با صرفه‌جویی در مصرف برق که موجب شد قطعی در سطح ولتاژ پایین اعمال نشود و همچنین تعویض لامپ‌های پرمصرف خیابانی باعث شد تلفات برق به حداقل برسد.

مدیر انرژی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اذعان داشت: در خصوص تامین برق صنایع، با توجه به بالا بودن مصرف صنایع فولادی مستقر در منطقه ویژه و از سویی دیگر کمبود برق در مقطعی از تابستان به علت افزایش ناگهانی مصرف خانگی، صنایع فولادی برای همکاری در جهت جلوگیری از قطع مصارف خانگی ناچار شدند در مقطعی حتی یک هفته‌ تولید نداشته باشند و یا تولیدشان را به حداقل برسانند.

محبی در پایان با بیان اینکه امسال مصرف برق کشور بالاتر از تولید بوده است، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه در پیک مصرف ۶۳ هزار مگاوات برق مصرف کرد در حالی که تولید آن تنها ۵۷ هزار مگاوات برق بوده است و حتی اگر همه نیروگاه‌ها فول تایم کار می‌کردند نمی‌توانستند این فاصله را پرکنند، اما این امر با همکاری صنایع در جهت تامین پایدار برق مصارف خانگی رقم خورد. البته پسماند انرژی برق بحث جدیدی است که با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق مطرح شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.