سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تامین مطلوب سوخت نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۰
26 اردیبهشت 1401 - 19:28
شناسه : 27862
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی: مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تامین سوخت نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ را، به ‌موقع و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به ‌طور معمول، در نیمه نخست سال ذخیره‌سازی انجام می‌شود تا مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها در نیمه دوم سال به ‌وجود نیاید.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، در حاشیه روز چهارم و پایانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه وظیفه شرکت پخش تامین سوخت مخازن نیروگاه‌ها است، اظهار داشت: تامین برق مورد نیاز، مهم، کلیدی و حساسی است که با حضور پررنگ مجموعه وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط پارسال به ‌نحوی مطلوب انجام شد.

وی افزود: برای سال جاری، طبق برنامه‌ریزی‌ها اتفاق خوبی رخ داد و آن هم، تشکیل نشست‌ها در نیمه نخست سال بود که اردیبهشت‌ ماه امسال برگزار و مقرر شد در ۶ ماه نخست، طی هر ماه یک نشست با هماهنگی وزارت نفت و وزارت نیرو برگزار شود. پیش از این  نشست‌ها فصل سرما برگزار می‌شد، در حالی که باید از هم اکنون به فکر ذخیره سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره باشیم.

ویس‌کرمی با اشاره اینکه در زمستان مصرف گاز خانگی بالا می‌رود، گفت: با توجه به اوج مصرف، اولویت شرکت ملی گاز تامین گاز خانگی است و باید تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تامین سوخت مصرف‌کنندگان عمده به ‌ویژه صنایع سیمان در نیمه دوم سال را از دیگر اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد و بیان کرد: با هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی گاز ایران، شرایط خوبی ایجاد و تامین سوخت مایع این صنایع نیز به ‌موقع انجام شد.

وی در بخشی از سخنان خود به تعداد جایگاه‌های کل کشور اشاره کرد و گفت: سراسر کشور چهار هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و دو هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعالیت دارند که کار تامین سوخت خودروهای سبک و سنگین را انجام می‌دهند. برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی در توزیع سوخت انجام دهیم، حق‌العمل سالانه جایگاه‌داران جایگزین کارمزد شد و نشست‌های پرشمار و پیاپی با برنامه و بودجه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و انجمن صنفی جایگاه‌ها انجام شده است.

ویس‌کرمی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، خوشبختانه شرایطی ایجاد شد و روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ‌ماه توانستیم توافقی با سازمان‌های برنامه بودجه و حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگنندگان که خدمات توزیع سوخت را هم باید حمایت کنند، انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌نویس تدوین و تنظیم مقدار افزایش حق‌العمل برای هر دو حوزه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، در محل سازمان برنامه و بودجه به نتیجه رسید که باید در کمیسیون تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ مصوب و سرانجام در هییت دولت صادر شود تا پرداخت حق‌العمل جایگاه‌داران در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.