سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
گامی تاریخی در انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی
22 فروردین 1400 - 13:50
شناسه : 10166
استاندار کرمان عنوان کرد؛ استاندار کرمان گفت: اقدام ماندگار و تاریخی انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی در دولت تدبیر و امید صورت گرفت که علاوه بر تامین نیاز آبی صنعت، در ادامه آب شرب مردم را تامین می‌کند.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی زینی‌وند استاندار کرمان با تشریح برخی اقدامات شاخص دولت یازدهم و دوازدهم در استان کرمان، اظهار داشت: اقدامی تاریخی برای انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی و کویر در دولت دوازدهم به تدبیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی صورت گرفت.

وی افزود: طرح این بحث را عده‌ای در مقطعی رویاپردازی می‌دانستند اما امروز آب دریا به گل‌گهر و سرچشمه و چادرملو رسیده است و بخشی از تامین آب شرب کرمان در خط انتقال به استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت.

استاندار کرمان گفت: طول خط نخست انتقال آب از خلیج‌فارس به صنایع معدنی بزرگ استان کرمان و یزد، ۸۲۰ کیلومتر است که از خلیج‌فارس تا شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به طول ۳۰۰ کیلومتر، تا مجتمع مس سرچشمه ۱۵۰ کیلومتر و پس از آن تا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۳۷۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود که با هزینه بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان این مگاپروژه تاریخی اجرا شده است.

زینی‌وند بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، از تسهیل و پشتیبانی فضای کسب و کار و تولید حمایت و موانع را با محصول رفاه مردم رفع می‌کنیم؛ بنابراین امیدواریم سال راحت‌تری در معیشت و مقابله با کرونا داشته باشیم.

وی اذعان داشت: دولت تدبیر و امید گرچه در دوره دوم با محدودیت‌های جدی روبه‌رو بود ولی اقدامات موثری در راستای توسعه سرمایه‌گذاری، کسب و کار و تولید انجام داده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: محدودیت‌ها، کمبود درآمد و تحریم‌ها، دولت را از اجرای پروژه‌های زیرساختی، کلان و راهبردی دور نکرد و در این راستا، اقدامات اساسی در کرمان صورت گرفت.

زینی‌وند با اشاره به اینکه استان کرمان به نوعی پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از مزیت‌های اصلی این استان، معادن و منابع زیرزمینی است که شرکت‌های بزرگ و جهانی همچون شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت‌های اقماری، حول آن شکل گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنجیره‌ای از تولید صنایع در حوزه مس و فولاد در استان اجرایی شده است لذا کرمان را باید در سطح استان‌های صنعتی ببینیم که برای توسعه صنعت، زیرساخت‌هایی از جمله خطوط ریلی، بزرگراه، فرودگاه، آب و برق نیاز دارد که دولت در این حوزه‌ها اقدامات مناسبی صورت داده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.