سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تامین نیاز داخل اولویت اساسی صنعت برق
07 شهریور 1400 - 16:12
شناسه : 16785
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه اولویت این صنعت تامین نیاز داخل و پس از آن صادرات است، گفت: در حال حاضر صادرات برق در کم‌ترین میزان ممکن قرار دارد، اما با توجه به اظهارات پاکستان مبنی بر افزایش واردات برق از ایران در آینده ما آمادگی لازم برای صادرات هرچه بیشتر را نیز داریم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص افزایش صادرات برق به پاکستان، اظهار داشت: همواره در تمام گفت وگوها با رسانه‌ها، مذاکرات و قراردادها در این خصوص تاکید شده است که اولویت اصلی تامین نیاز هموطنان در داخل کشور است.

وی افزود: در گفت وگوی اخیر نیز تاکید شد که زیرساخت لازم (خط انتقال برق) برای صادرات برق به بندر گوادر پاکستان در خاک ایران وجود دارد، اما طرف مقابل همچنان زیرساختی که بتواند افزایش واردات برق را از ایران داشته باشد احداث نکرده است و حتی در صورت احداث زیرساخت‌های لازم در خاک پاکستان نیز اولویت با تامین نیاز داخلی و سپس صادرات است.

سخنگوی صنعت برق در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز به دلیل اینکه کشور دچار محدودیت‌های در تامین برق شده است، صادرات برق به تمام کشورهایی که با آن‌ها قرارداد داشته‌ایم متوقف شده یا در کم‌ترین میزان ممکن (نزدیک به صفر) کاهش یافته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.