سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تامین نیاز پروژه راهبردی گوره به جاسک با تخصص ایرانی
13 بهمن 1399 - 16:32
شناسه : 6193
رییس هییت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: تولید ورق‌های خاص در شرکت فولاد اکسین اهواز کشور را از وابستگی خارجی نسبت به این ورق‌ها بی‌نیاز کرده است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامحسین انصاریان اظهار داشت: خوزستان یکی از استان‌های قطب صنعتی در ایران اسلامی است که همواره با ابتکارات متخصصان توانمند داخلی توانسته است افق‌های جدیدی بر روی صنعت و تولید ایران بگشاید. جوانان ایرانی نشان داده‌اند هرگاه به آنان اعتماد شده است، توانسته‌اند جواب درخشانیبه اعتماد مسئولان بدهند؛ یکی از این نمونه‌ها صنعت کلیدی فولادسازی در خوزستان است.
وی افزود: در پی تاکید مقام معظم رهبری بر پروژه راهبردی خط لوله گوره به جاسک، متخصصان توانمند ایرانی توانستند وارد میدان شوند و لوله‌های خاص این ابر پروژه را در داخل کشور به تولید برسانند. برای اطلاع از جزئیات این اقدام که بخش مهمی از آن در خوزستان انجام می‌شود به سراغ یکی از دست اندرکاران پروژه رفته‌ایم.
رییس هییت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به توان متخصصان ایرانی، گفت: موفقیت اکسین در تولید انبوه ورق‌های API و آلیاژی خاص را تغییر در رویکرد سیاست‌گذاری این شرکت و توجه صنایع استراتژیک کشور به توانمندی‌های داخلی دانست.
انصاریان بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، جوانان غیرتمند فولاد اکسین خوزستان توانستند در مدت کوتاهی، با تلاش صادقانه به همراه سخت‌کوشی و تحویل به موقع ورق‌های مورد نیاز خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک، ضمن پاسخ به اعتماد توانگران داخلی، از ظرفیت‌های گسترده و استراتژیک این شرکت، به خوبی بهره ببرند و جایگاه اکسین را تثبت نمایند.
وی گفت: تغییر رویکرد در سبد تولیدات این شرکت از ساختمانی به ورق‌های خاص را یکی از عوامل مهم در موفقیت اکسین است و با تصمیمات راهبردی صورت گرفته در هیات‌‌مدیره این شرکت و همچنین توجه سهامداران در سال ۱۳۹۸، ضمن بازگشت اکسین به رسالت اصلی خود یعنی تولید ورق‌های خاص به ویژه تولید انبوه ورق‌های API محیط ترش مورد نیاز پروژه استراتژیک گوره به جاسک، این شرکت توانست مورد توجه صنایع زیرساختی کشور همچون نفت و گاز قرار بگیرد.
رییس هیات‌مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه با بهره‌گیری مناسب و راهبردی از تهدید تحریم‌ها، توانستیم با همکاری شرکت‌های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان، ورق‌های مورد نیاز صنایع نفت و گاز که سال‌ها آرزوی تولید آن در کشور وجود داشت، در فولاد اکسین محقق شود.
انصاریان یادآور شد: این شرکت علی‌رغم وجود شرایط سخت و طاقت فرسای تولید در سال ۱۳۹۷و ابتدای سال ۱۳۹۸، با اتخاذ تدابیر مناسب، ضمن قرار گرفتن در مسیر اصلی خود، توانست موفقیت‌های بی‌شماری را نصیب زنجیره فولاد و صنایع حساس کشور نماید.
وی گفت: با توجه به ظرفیت اسمی این کارخانه که یک میلیون و ۵۰ هزار تن ورق در سال است، پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم کمبود مواد اولیه، تا پایان سال به رکورد ۸۰۰ هزار تن از میزان ظرفیت اسمی دست پیدا کرد که بالغ بر ۷۰ درصد آن به ورق‌های API و آلیاژی خاص مورد نیاز صنایع حساس کشور اختصاص دارد.
رییس هیات‌مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته پیرامون طرح فولادسازی اکسین که زمینه تکمیل زنجیره تولید این منبع ملی را به وجود می‌آورد، امید است در آینده‌ای نزدیک با تکمیل و راه‌اندازی آن، علاوه بر تحقق ظرفیت اسمی کارخانه، اشتغال‎زایی بالایی نصیب منطقه شود.
انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشورهای اروپایی به واسطه محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از تحریم‌های ظالمانه، هیچ‌گونه همکاری و تعاملی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز کارخانه نداشتند، با این حال خط تولید فولاد اکسین با مشکل خاصی در قطعات یدکی روبرو نبوده و با اتکا به نیروهای داخلی شرکت، آماده به‎‌کاری بالایی از خود نشان داده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.