چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
تاکید ویژه فولاداکسین بر آموزش‌های تخصصی و مهارت محور
18 اردیبهشت 1400 - 10:24
شناسه : 11839
مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاداکسین عنوان کرد؛ مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاداکسین خوزستان در خصوص برنامه‌های آموزشی و افزايش بهره‌وری سازمانی در این شرکت، گفت: عملکرد اکسين در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که علاوه بر برنامه‌ريزی به منظور ارائه ۳۵ هزار نفرساعت برنامه آموزشی برای پرسنل، خانواده‌های آن‌ها نيز با پيروی از الگوهای مورد نظر توانسته‌اند بر دانش و تخصص خود بيفزايند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا آبدیده، مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاداکسین خوزستان، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه «LMS» آموزش‌هاي آنلاين يکی از برنامه‌های مهمی است که طي سال جاری و به منظور تسهيل فعاليت‌های شرکت در شرايط شيوع ويروس کرونا اجرا شده است. اين برنامه، با راه‌اندازی بزرگ‌ترين کتابخانه ديجيتال تا پايان سال، می‌تواند موقعيت آموزشی فولاد‌اکسين خوزستان در منطقه خاورميانه را منحصربه فرد کند.

آموزش مستمر در راستای توسعه

آبدیده گفت: منابع انسانی يکی از ماموريت‌هايی است که بسياری از شرکت‌های بزرگ و استراتژيک آن را يک اولويت و ضرورت می‌دانند. با اين حال، شرکت‌های فولادی برای تنظيم الگوهای مورد نياز آموزشی، از معيارهای مشخصی بهره می‌گيرند که عمدتا مطابق با استانداردهای آموزشی «ISO» هستند. استانداردهای فوق به چهار مرحله تقسيم می‌شوند: نيازسنجی، تدوين برنامه آموزشی، اجرا و پايش اثربخشی.

آموزش در قالب مفاهيم

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاداکسین، اذعان داشت: فولاد اکسين خوزستان، به عنوان يک شرکت بديع و خلاق که همواره بر آموزش‌های تخصصی و مهارت محور تاکيد ويژه داشته است، ضمن تشريح و تبيين راهبردهای آموزشی به منظور ارتقای دانش و تخصص پرسنل، تحقق سودآوری محصول را در لوای آموزش و آگاهی پرسنل می‌داند. ارائه آموزش‌های تخصصی منطبق با شرح وظايف پرسنل پيش گفتاری است که فولاداکسين در زمينه مديريت آموزش و توسعه منابع انسانی ارائه می‌دهد تا در اين زمينه، بر اساس نيازسنجی‌های آموزشی، بتواند راهبری آن را تدوين، برنامه‌ريزی و اجرا کند.

آبدیده بیان کرد: واحد آموزش به دو بخش برنامه‌ريزی آموزشی و اجرای آن تقسيم‌بندی می‌شود. تقسيم‌بندی فوق، در کنار تعريف فرايند آموزش شامل تعيين نيازهای يادگيری، طراحی خدمات يادگيری، پايش آمار، پايش آموزش‌های انجام شده و ارزش‌يابی اثربخشی، تضمينی برای تحقق برنامه‌های آموزشی فولاد اکسين است.

آموزش در آينه آمار

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاداکسین تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸، با آموزش حدود ۳۲ هزارنفرساعت، دستاورد مهمی در اين زمينه حاصل شد. بر اساس برنامه‌ريزی استراتژيک صورت گرفته در سال ۱۳۹۹، اجرای ۳۵ هزار نفرساعت آموزش‌های عمومی و تخصصی مهارت محور شاخص‌گذاری شده است. بنابراين سال جاری به عنوان سال آموزش‌های مهارت محور و کارگاهی شناخته می‌شود. آمار عملکردی در همين زمينه طی سال گذشته نشان می‌دهد که به رغم وجود شرايط کرونايی و محدوديت‌های ناشی از آن، بخش قابل توجهی از برنامه‌های آموزشی برای پرسنل مجموعه تحقق يافته است.

آبدیده ادامه داد: عمده آموزش‌های تخصصی در اين زمينه شامل فرايند توليد، تعميرات و نگهداری، برنامه‌ريزی نت، برق و اتوماسيون، نرم افزار و بسياری موارد ديگر می‌شود. اساس برگزاری دوره‌ها بر بازآموزی تخصص‌ها و چالش‌های پيشِروی کارخانه استوار است. به همين منظور، فولاد اکسين در سال ۱۳۹۹ بر آموزش‌های مهارتی و کارگاهی پرسنل تاکيد دارد تا از اين طريق و مطابق با نيازهای فنی کارخانه، بتواند پرسنل مجموعه را از نظر دانش و تخصص ارتقا دهد.

آموزش در ساحت خانواده پرسنل

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاداکسین تصریح کرد: يکی از دستاوردهای مهم مجموعه، به ويژه در دوران محدوديت کرونا، راه‌اندازی سامانه آموزش‌های مجازی (LMS) است. با راه‌اندازی اين سامانه، عملا امکانی ايجاد شد که بتوان علاوه بر ارائه آموزش‌های آنلاين و آفلاين به پرسنل، خانواده‌های محترم آنان را نيز آموزش داد. به همين منظور و با مشارکت سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان، چهل دوره آموزشی مهارت محور مجازی برای خانواده‌های پرسنل برنامه‌ريزی و اجرا شد. همچنين با هدف افزايش بهره‌وری سازمانی از طريق ايجاد آرامش و ثبات در کانون خانواده، واحد آموزش اقدام به انعقاد قرارداد با سه مرکز مشاوره روانشناسی به منظور ارائه خدمات به پرسنل و خانواده آن‌ها کرده است. علاوه بر آن، برگزاری مسابقه و طرح کتابخوانی ويژه خانواده پرسنل از جمله برنامه‌های سال جاری واحد آموزش محسوب می‌شود.

چشم انداز و دستاوردهای بديع

آبدیده در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کتابخانه ديجيتال يکی از بزرگ‌ترين پروژه‌هايی است که با اتصال آن به ديتا بيس‌های معتبرترين کتابخانه‌های مجازی دنيا، امکان تحقيق، پژوهش و دستيابی به داده‌های بين‌المللی مهيا می‌شود. تحقق پروژه فوق يکی از دستاوردهای مهمی است که می‌تواند منجر به سالی پرشکوه و پررونق در زمينه برنامه‌های آموزشی شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.