سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تجهیز زغال‌سنگ گلندرود به سیستم ارتباطی تونل‌های معدن با بیرون
08 اسفند 1401 - 9:07
شناسه : 33831
علیرضا فلاحتی، مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود اعلام کرد: با نصب و تجهیز سیستم ارتباطی پیشرفته دیویس دربی آمپلی فایر (Davis Derbi Amplifier)، امکان ارتباط داخل تونل‌های معدن با بیرون فراهم شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، علیرضا فلاحتی با بیان این مطلب گفت: سیستم ارتباطی دیویس دربی آمپلی فایر به منظور افزایش ایمنی و در راستای اجرای دستورالعمل‌های معدن، توسط مجری راهبری (شرکت سپهر تجلی ایرانیان) راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: از جمله مزیت‌های این سیستم، امکان ارتباط هم‌زمان با کارکنان فعال در تونل‌های دیگر، کاهش زمان برقراری ارتباط کارکنان بیرون معدن با کارکنان داخل و نیز امکان گفت‌وگوی ویژه با افراد مورد نظر توسط هدایت‌کننده از بیرون است.

فراهم شدن بستر راه‌اندازی پایش لحظه‌ای گازهای داخل معدن مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود خاطرنشان کرد: با توجه به برقراری ارتباط داخل و خارج از تونل‌های معدن با استفاده از کابل‌های ضد انفجار و ‌مقاوم ‌در مقابل ورود و انفجار گاز متان و بدون جریان برق، این نوع شبکه ارتباطی در معادن زغال‌سنگ، از ایمنی بالایی برخوردار است.

وی افزود: با نصب سیستم ارتباطی دیویس دربی آمپلی فایر، بستر راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ نیز فراهم شده است. با این اقدام، امکان پایش لحظه‌ای گازهای داخل تونل به صورت تصویری فراهم خواهد شد. در مرحله بعدی، نصب و راه‌اندازی این سیستم در برنامه ارتقای ایمنی مجتمع زغال‌سنگ گلندرود قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مجتمع زغال‌سنگ گلندرود از جمله معادن قدیمی زیرزمینی در شمال کشور (استان مازندران) در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان نور واقع است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.