پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تحریم «اوراز»، غول تولید فولاد روسی
17 اردیبهشت 1401 - 15:52
شناسه : 27413
از سوی وزارت امور خارجه انگلیس انجام شد؛ وزارت امور خارجه انگلیس طی صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد روسیه در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت نیز منتشر شده، آمده است: شرکت فولاد و استخراج معادن «اوراز» که دفتر مرکزی آن در لندن مستقر است، از روز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، تحریم شد.

این بیانیه با اشاره به اینکه «اوراز»، ۲۸ درصد از کل چرخ‌های قطار و ۹۷ درصد از خطوط ریلی روسیه را تولید می‌کند، افزود: تحریم شرکت یاد شده، از اهمیت حیاتی برخوردار است؛ زیرا روسیه از راه‌آهن برای انتقال تجهیزات و نیروهای نظامی کلیدی به خط مقدم در اوکراین استفاده می‌کند. وزارت امور خارجه انگلیس مدعی شد که تحریم «اوراز» به این معنی است که هیچ شهروند یا شرکتی نمی‌تواند با آن تجارت کند و به این ترتیب، اخلال بیشتری در فعالیت‌های استراتژیک روسیه ایجاد می‌شود.

در ادامه بیانیه آمده است: فعالیت اصلی اوراز در روسیه است، جایی که مسکو کارفرمای اصلی آن است، بنابراین تحریم‌ها بیشتر ذخایر مالی پوتین و اقتصاد روسیه را محاصره و از ادامه مقاومت اوکراین حمایت خواهد کرد.
شرکت اوراز که از سال ۱۹۹۲ میلادی در شهر مسکو تاسیس شد، دارای عملیات و کارخانه‌های تولیدی در کشورهای بریتانیا، روسیه، اوکراین، جمهوری چک، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و آفریقای جنوبی است. شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۱۰ هزار نفر بوده و بخشی از سهام آن، در بازار بورس لندن دادوستد می‌شود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها، دامن زده است.
نخست‌وزیر انگلیس که سه هفته پیش، طی سفری غیر منتظره به کی‌یف، با «ولودمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث این کشور، اعتبار ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس، اظهار داشت: فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم. این درحالی است که رییس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ مصادف با دوم اسفند ماه ۱۴۰۰، با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

شایان ذکر است که پوتین سه روز پس از آن، پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ نیز، حمله‌‌ای نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.