سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تحریم فوری روسیه، درگاه رشد قیمت نفت
01 اردیبهشت 1401 - 14:49
شناسه : 26943
بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از پیش‌بینی بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان، اگر اتحادیه اروپا ممنوعیت کامل علیه نفت روسیه اعمال کند، قیمت‌ها می‌تواند تا رکورد ۱۸۵ دلار در هر بشکه صعود کند.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اتحادیه اروپا سرگرم بحث و گفت‌وگو برای اعمال تحریم علیه نفت روسیه است، اما اعضای این بلوک هنوز در خصوص ممنوعیت واردات انرژی روسیه به توافق نرسیده‌اند. آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به شمار می‌آید، همچنان در برابر تحریم نفتی فوری مخالفت کرده و بر این عقیده است که ممنوعیت نفت، آلمان و اروپا را به رکود عمیق خواهد کشاند.

آلمان، مجارستان، اتریش و بعضی از اعضای اتحادیه اروپا همچنان در برابر تحریم فوری نفت روسیه مقاومت می‌کنند، اما آلمان از اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد ممکن است در سال جاری به وابستگی به واردات نفت روسیه پایان دهد.

ناتاشا کانوا مدیر استراتژی کالاهای جهانی جی‌پی‌مورگان به بلومبرگ، گفت: اگر اتحادیه اروپا در بسته ۶ تحریم‌ها علیه روسیه بر سر حمله مسکو به اوکراین، تدابیر خود را تشدید کرده و تصمیم بگیرد تحریم فوری کامل علیه نفت روسیه اجرا کند، در آن صورت قیمت نفت برنت ممکن است به میزان ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد. این امکان وجود دارد که تحریم فوری کامل بیش از چهار میلیون بشکه در روز عرضه روسیه را از بازار حذف و در این صورت، کشورهای چین و هند قادر نخواهند بود این حجم نفت را خیلی زود جذب کنند.

با این حال، تحریم فوری اتحادیه اروپا، سناریوی پایه جی‌پی‌مورگان نیست و این بانک سرمایه‌گذاری، کاهش ۲.۱ میلیون بشکه در روز عرضه روسیه به اروپا را پیش‌بینی می‌کند. اگر اتحادیه اروپا همان‌طور که واردات زغال‌سنگ روسیه را به صورت تدریجی قطع خواهد کرد، نفت روسیه را در ماه‌های آینده به همین شکل حذف کند، روی قیمت‌های نفت تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.

طبق اعلام مقامات اروپایی طی هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه، تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه در دست بررسی قرار دارد، اما تدوین و آماده‌سازی چنین ممنوعیتی احتمالا چندین ماه زمان خواهد برد.

شایان ذکر است که برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هم، اعلام کرد: تحریم علیه نفت روسیه در سطح اتحادیه اروپا همچنان در دست بررسی قرار دارد و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه از چنین اقدامی حمایت می‌کند و امیدوار هستیم در هفته‌های آتی، همکاران اروپایی خود را برای متوقف کردن واردات نفت روسیه متوقف کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.