سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تحریم مانعی بزرگ برای صادرات ایران به سوریه
26 آبان 1400 - 11:25
شناسه : 20610
عضوهییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: هیچ محدودیت و مانعی برای صادرات فولاد ایران به سوریه از طرف دولت این کشور اعمال نشده، اما تحریم‌ها مانع افزایش صادرات به این کشور شده است.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا شهرستانی عضوهییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد محدودیت دولت سوریه برای صادرات فولاد ایران به این کشور را تکذیب کرد و اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه دو کشور ایران وسوریه باعث محدودیت در این زمینه شده است. لذا این شرایط سبب شده از بیش از یک سال پیش صادرات فولاد ایران که عموما میلگرد بود به سوریه با محدودیت مواجه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد صادرات فولاد ایران به سوریه به میلگرد اختصاص دارد، افزود: علاوه بر میلگرد حدود ۲۰ درصد تیرآهن نیز به سوریه صادر می‌شود.

عضوهییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، گفت: در این بین تجار ترکیه نیز از این شرایط به وجود آمده حداکثر استفاده را می‌برند، زیرا میلگرد را از ایران ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن خریداری می‌کنند، اما با سود ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلاری به تجار سوری می‌فروشند.

شهرستانی با اشاره به میزان صادرات فولاد ایران در هفت ماهه نخست امسال به کشور ترکیه و سوریه، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال ۵۷ هزار تن فولاد به ترکیه و ۶ هزار و ۵۰۰ تن فولاد به سوریه صادر شده است.

وی با بیان اینکه محدودیت صادرات به سوریه به علت تحریم‌ها در سال جاری بیشتر شده است، ادامه داد: به علت تحریم‌ها تجار ایرانی نمی‌توانند با حجم بالایی فولاد و میلگرد به سوریه صادر کنند، لذا در این خصوص نیاز داریم بخشی زیادی از میلگردهای صادراتی ایران از طریق ترکیه و بخشی کمی نیز از اقلیم کردستان به سوریه ارسال شود.

عضوهییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان خاطرنشان کرد: دولت سوریه برای خرید فولاد از ایران هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است بلکه محدودیت‌ها بیشتر مربوط به تحریم‌های می‌شود که باعث شده صادرات میلگرد و تیرآهن از ایران به سوریه با مشکلاتی مواجه شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.