چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
تحریم مانع فعالیت بخش معدن کرمان نشد
18 مهر 1400 - 10:27
شناسه : 18901
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه معدن نیز روزی تمام می‌شود و تجدیدناپذیر است گفت: مدیران بنگاه‌های معدنی و صنعتی استان رسالتی فراتر از بنگاهداری برعهده دارند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در آغاز به کاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی استان که تا ۲۰ مهرماه جاری ادامه دارد، اظهار داشت: مدیران بنگاه‌های معدنی و صنعتی استان برای نسل آینده نیز مسئولیت دارند، زیرا منابع بین نسلی در حال مصرف است و شرایط بهتر زیستن را باید برای آنان فراهم کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه معدن یک روزی تمام می‌شود و تجدیدناپذیر است و اقتصاد استان کرمان هم مبتنی بر این منابع قرار دارد، افزود: سهم عمده درآمدهای استان کرمان اعم از درآمدهای مالیاتی، اشتغال و سرمایه‌گذاری‌ها از بخش معدن تامین می‌شود. لذا باید اقتصاد را بر پایه دانش و فناوری استوار کرد و به سمت دانش‌بنیان گام برداشت.

رییس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم موجود در استان و همزمان ۳۳ هزار اشتغال منفی در استان طی سال گذشته، گفت: با اینکه سال گذشته در صنایع استان کرمان سرمایه‌گذاری عظیمی انجام شد، اما ۳۳ هزار نفر شغل خود را از دست دادند و این ریزش‌ها در صنایع کوچک و متوسط استان نیز رقم خورد. در این راستا سرمایه‌گذاری در بخش‌های بزرگ اقتصاد استان نتوانست مانع ریزش شغل در کرمان شود.

طبیب‌زاده بازارسازی برای واحدها و صنایع کوچک را راهکاری متحول‌کننده دانست و بیان کرد: معدن و صنایع معدنی فرصت بزرگی برای استان است؛ چراکه کرمان جزو معدود استان‌هایی به شمار می‌رود که در شرایط سخت تحریم سرمایه‌گذاری‌های سنگینی داشته است. علاوه بر این طرح انتقال آب خلیج فارس اتفاقی عظیم برای استان بود اما با توجه به اینکه طی سال‌های آینده با کمبود انرژی مواجه هستیم باید باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ استان کرمان طی دو سال آینده با کمبود گاز مواجه خواهند بود از طرف دیگر اجرای پروژه خط لوله گاز شماره ۱۱ کشور معطل مانده است. لذا همت جدی مدیران را می‌طلبد که برای تامین گاز استان تدبیر کنند. همچنین کم‌تر از ۳۰ درصد خدمات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ از کرمان تامین می‌شود، لذا مسئولان برای حفظ اشتغال صنایع کوچک باید راه حلی پیدا کنند.

براساس این گزارش، پنجمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب شرق واقع در شهر کرمان با ۸۵ غرفه شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی استان و کشور دایر شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.