سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
۷۸ درصد اهداف ایمیدرو در ایجاد فضای سبز تحقق یافت
17 اسفند 1399 - 11:38
شناسه : 8521
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی ایمیدرو: مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی ایمیدرو گفت: به مناسبت روز درختکاری، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو توانسته‌اند با همکاری یکدیگر، 78 درصد برنامه‌های این سازمان در ایجاد فضای سبز را محقق کنند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر ولدخانی مدیر بهداشت، ایمنی، محیطزیست و انرژی ایمیدرو، اظهار داشت: کاشت گیاهان بومی سازگار با آب‌وهوای محلی در محدوده کارخانه‌ها، در اولویت برنامه شرکت‌ها قرار دارد. واحدها ملزم هستند تا ۱۰ درصد از محدوده کاری خود را به فضای سبز اختصاص دهند. البته برخی واحدها با توجه به شرایط مکانی مناسب، ملزم به ایجاد فضای سبز در ۲۵ درصد واحد خود هستند.

وی افزود: با اجرای این قانون، گواهی ارزیابی زیست‌محیطی واحدها صادر خواهد شد. محدودیت تامین آب، به عنوان یکی از مشکلات مهم در برخی واحدها شناخته می‌شود که در این راستا، آبیاری قطره‌ای و اجرای طرح ممنوعیت کاشت گیاهان آب‌بَر، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو اعلام کرد: عملیات بازچرخانی آب تصفیه‌خانه واحدها و استفاده در فضای سبز، یکی از رویکردهای اصلی سازمان در اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی معدن و صنایع معدنی است.

ولدخانی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های ایمیدرو در ایجاد فضای سبز و مکان‌یابی متمرکز بر انتقال آن به کنار جاده و واحدهای مسکونی اطراف کارخانه‌ها، مطابق با الزامات قانونی سازمان حفاظت محیط‌زیست است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.