پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تحولی جدی در معدن با ورود فولادمبارکه به این حوزه
02 اسفند 1399 - 9:08
شناسه : 7463
معاونت امور معادن فولادمبارکه مطرح کرد: معاون امور معادن فولادمبارکه در خصوص ورود فولادمبارکه به حوزه معدن گفت: این شرکت آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدنی را دارد اما نیازمند ایجاد بستر مناسب از سوی نهادهای حاکمیتی است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یاسر طیب‌نیا معاون امور معادن فولادمبارکه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو با اشاره به دوره فعالیت تقریبا یک ساله این معاونت اظهار داشت: با توجه به استراتژی‌های شرکت فولادمبارکه در ورود به صنایع بالادستی، معاونت امور معادن این شرکت تاسیس شد. از زمان تاسیس این معاونت تاکنون فعالیت شرکت فولادمبارکه در حوزه اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی شامل سنگ‌آهن آغاز و با جدیت در حال ادامه فعالیت است اما نتیجه‌گیری در این حوزه نیازمند زمان قابل توجهی است و در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار دستاوردهای ملموس را داشت.

وی افزود: آنچه بیش از همه شرکت فولادمبارکه را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کند، استراتژی‌های وزارت صمت، ایمیدرو و به طور کل نهادهای حاکمیتی است. باید توجه داشت که فولادمبارکه با در دست ​داشتن سهمی ۴۵ درصد از فولاد کشور یکی از پیشران‌های اصلی توسعه کشور محسوب می‌شود. 

معاون معدنی فولادمبارکه خاطرنشان کرد: این شرکت ظرفیت تحول‌آفرینی، فراهم کردن فناوری‌های روز دنیا و مواردی از این قبیل را برای هر حوزه‌ای که در آن وارد شود را دارد. در حوزه معدن نیز ورود فولادمبارکه می‌تواند تحول جدی را در این بخش رقم زند اما این مسئله مستلزم فراهم شدن بستر لازم از سوی نهادهای حاکمیتی است. 

طیب‌نیا تاکید کرد: ما آماده ریل‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف معدنی هستیم اما بستر آن باید توسط نهادهای حاکمیتی آماده شود. شرکت فولادمبارکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اکتشاف و استخراج سنگ‌آهن اعلام آمادگی کرد اما برای اجرای آن لازم است تا محدوده‌های دارای پتانسیل در اختیار این شرکت گذاشته شود.

وی افزود: این شرکت آمادگی دارد تا در حوزه اکتشافات هوایی سرمایه‌گذاری کند؛ حوزه‌ای که نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجه است. با تعاملات فولادمبارکه که با سازمان زمین‌شناسی صورت گرفت قرار برآن است که قراردادهایی با این سازمان منعقد کند و اکتشافات هوایی توسط آنها انجام شود. 

معاون امور معادن فولادمبارکه تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی مانند سازمان زمین‌شناسی ممکن است با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه باشند، بر همین اساس شرکت فولادمبارکه می‌تواند معین این سازمان‌ها باشد و کارهای اکتشاف را در قالب مشارکت به پیش ببرد. 

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: هم اکنون قراردادهای تحقیقاتی و اکتشافی کوچک مقیاس و محدود با سازمان زمین‌شناسی شروع شده است اما ظرفیت گسترش این فعالیت‌ها وجود دارد.

وی در پایان گفت: بستری که ما انتظار داریم این است که محدودیت‌های قانونی برای ما برداشته شود و امکان فعالیت در حوزه اکتشاف داده شود. کشورهای پیشرو در حوزه صنایع معدنی، اکتشاف و استخراج، زمینه را برای سرمایه‌گذاران دارای اهلیت فراهم می‌کنند؛ شرکت فولادمبارکه این اهلیت را دارد بنابراین بستر لازم باید برای آن فراهم شود تا بتواند ورود جدی به این حوزه داشته باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.