سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تحول دیجیتال در صنعت فولاد باید به یک باور تبدیل شود
06 اسفند 1399 - 13:35
شناسه : 7897
مدیرعامل شرکت ایریسا؛ مدیرعامل شرکت ایریسا در میزگرد تخصصی توسعه فناوری، ارتقای بهره‌وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد که در سومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد،‌ گفت: تحول دیجیتال در صنعت فولاد باید به یک باور تبدیل شود که تنها انتخاب نیست بلکه شرط بقاست و اگر غیر از این باشد، آینده شومی در انتظار آن صنعت خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رسول سراییان مدیرعامل شرکت ایریسا، اظهار داشت: شرکت ایرسیا همزمان با تولد فولادمبارکه تاسیس شد که بازوی اتوماسیون و آی‌تی این شرکت است. در واقع ایریسا، کل اتوماسیون صنعت فولاد را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد.

وی افزود: اساس تحول دیجیتال به دهه ۹۰ میلادی و تولد غول‌های دیجیتالی مانند فیسبوک، گوگل و آمازون برمی‌گردد. در این دوره، به مرور صنایع سنتی که پیش از دهه ۹۰ متولد شده بودند، به این فکر افتادند که مانند این غول‌های دیجیتال حرکت کنند. آن‌ها اطلاعات را جمع کرده، پردازش و سپس بر اساس آن تصمیم گرفتند. 

مدیرعامل شرکت ایریسا با بیان اینکه صنعت تولید در دیجیتالی شدن از بقیه بخش‌ها عقب است، گفت: آنچه که تاکنون انجام داده‌ایم، بر ما محرز کرده است که فولادمبارکه باید وارد عرصه تحول دیجیتال شود. 

سراییان ادامه داد: امروزه با اینکه فولادمبارکه، بازار و شرایط بازار داخلی را دارد اما آنچه که اهمیت دارد، حضور و رقابت در عرضه بین‌المللی است. زیرا بخش عمده‌ای از فعالیت فولادمبارکه بستگی به صادرات دارد. 

وی یادآور شد: باید بتوانیم در عرصه جهانی با رقبا رقابت کنیم. اکنون یکی از رقبای کشور پوسکو کره جنوبی است که توانسته محصولاتی با کیفیت همراه با قیمت پایین‌تر، بهره‌وری و سود بالاتر تولید کند. 

مدیرعامل ایریسا بیان کرد: تحول دیجیتال در صنعت فولاد باید به یک باور تبدیل شود که انتخاب نیست بلکه شرط بقاست و غیر از این آینده شومی در انتظار صنعت فولاد خواهد بود.

سراییان تصریح کرد: ما نیازمند فرایند نوظهور هستیم و باید از داده‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم‌. حرکت دو بال تکنولوژی و فرهنگ در تحول دیجیتال باید هم راستا باشند

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات فولادمبارکه، آموزش ۱۲۰ نفر در دانشگاه اصفهان است که با تحول دیجیتال آشنا شوند. مدیرعامل ایریسا در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که تنها به دنبال اسم تحول دیجیتال می‌روند، مطمئنا به نتیجه نخواهند رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.