جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تخصیص سهمیه سوخت معدنکاران خراسان جنوبی
07 تیر 1400 - 10:49
شناسه : 14428
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛ استاندار خراسان جنوبی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه وظیفه ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، رفع موانع و کمک به رونق تولید است، گفت: مقرر شد واحدهای معدنی درخواست سهمیه سوخت مورد نیاز خود را به صورت سه ماهه در سامانه ثبت کنند، اما خرید سوخت ماهانه انجام شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما مکلف هستیم اگر در جریان تولید، مانعی هست، رفع نماییم تا تولید رونق بیشتری گیرد و با کندی مواجه نشود. در این راستا با توجه به شرایط حاکم بر کشور و وجود تحریم‌ها، شکل‌گیری کارگروه‌ها، ستادها، کمیته‌ها و سیاست‌هایی این چنینی باید تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه معادن از محورهای توسعه خراسان جنوبی هستند، افزود: با عنایت به ظرفیتی که در استان وجود دارد، ما باید به بهره‌برداری از معادن و فعال شدن آن‌ها کمک کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به مشکلات دو معدن سامان کاوش و ممرادکو در طبس اشاره کرد و گفت: کارگروهی برای بررسی تمام موارد مطرح شده توسط این دو مجموعه، سازمان توسعه، سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، طی یک هفته تعیین شود. در این راستا مباحث کارشناسی بعد از بررسی‌های کامل در جلسه‌ای فوق العاده مطرح و تصمیم‌گیری‌های نهایی اعلام خواهد شد.

ملانوری با تاکید بر اینکه در بحث ظرفیت‌سنجی نیاز گاز واحدها، نظر کارشناسی این حوزه باید ملاک باشد، بیان کرد: شرکت گاز مکلف است بعد از ارائه مجوزهای استعلامات توسط واحدها، ظرف ۴۸ ساعت نسبت به نصب علمک واحد تولیدی اقدام کند. از این رو هر پروانه بهره‌برداری باید یک انشعاب گاز دریافت کند.

وی با اشاره به گلایه‌های مطرح شده ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بررسی‌های لازم را انجام دهد تا چنانچه واحدی موفق به دریافت انشعاب گاز نبود، همه موارد را احصا نموده و به شرکت گاز ارائه کند. لذا شرکت گاز باید ظرف ۴۸ ساعت، نسبت به نصب انشعاب همه موارد به صورت یکجا اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار خراسان جنوبی، تصریح کرد: هر سرمایه‌گذار بعد از دریافت جواز تاسیس و انجام کارهای مقدماتی می‌تواند با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت گاز از انشعاب گاز بهره‌مند شود.

ملانوری درپایان بااشاره به دستورکار تامین سوخت معادن خاطرنشان کرد: واحدهای معدنی می‌بایست درخواست سهمیه سوخت مورد نیاز خود را به صورت سه ماهه در سامانه ثبت کنند، اما خرید سوخت ماهانه انجام شود.

شایان ذکر است؛ بررسی مشکلات واحدهای تولیدی سامان کاوش طبس و گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو) و نیز مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی با شرکت‌های گاز و پخش فراورده‌های نفتی استان از دستور کارهای این جلسه بود که با حضور نمایندگان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع  معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،  کلیه اعضا، مدیرعامل شرکت گاز و مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی همراه بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.