جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تداوم رشد بازار جهانی سنگ آهن
18 آذر 1399 - 9:09
شناسه : 2833
با رشد میزان واردات سنگ آهن به چین به بیشتر از یک میلیارد تن، افت موجودی بنادر و سهم بیش از 50 درصدی فولادسازان چینی از تولید فولاد دنیا و روند صعوید تولید آن ها، قیمت سنگ آهن به رشد اخیر ادامه داد. آخرین متوسط قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 2.25 دلار نسبت به جمعه اخیر رشد داشته 147.55دلار هر تن سی اف آر چین ثبت شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران، قیمت سنگ آهن در اوج خود از مارس ۲۰۱۳ تاکتون قرار دارد و در سال جاری میلادی تاکنون ۶۰ درصد رشد داشته است. سنگ آهن خلوص ۶۵ درصد برزیل نیز ۱۵۹٫۱۰ دلار هر تن سی اف آر است و هر دو خلوص طی یک ماه بیش از ۲۰ درصد رشد داشته اند.
آمار نشان می‌دهد در ماه نوامبر واردات سنگ آهن به چین کاهش ماهانه داشته ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸٫۳ درصد بالا رفته است. در ۱۱ ماه گذشته نیز چین ۱٫۰۷ میلیارد تن سنگ آهن وارد کرده و از کل آمار سال ۲۰۱۹ تاکنون فراتر رفته  و به نظر می رسد کل واردات سال جاری از رکورد ۱٫۰۷۵ میلیارد تنی سال ۲۰۱۷ نیز فراتر برود.
تحلیلگران معتقدند قیمت سنگ آهن سال آینده تصحیح خواهد داشت چون بهبود تولید برزیل وضعیت عرضه این ماده اولیه را تغییر می دهد.  همچنین انتظار می رود زمستان امسال تولید فولادسازان چینی بالا باشد بر خلاف سال قبل که افت شدیدی داشت چرا که تجهیزات خود را در راستای مقابله با آلودگی هوا به روز کرده اند از این رو سال ۲۰۲۱ قیمت فولاد چین هم تصحیح هایی خواهد داشت.
انجمن آهن و فولاد چین اخیرا اظهار داشته که این رشد قیمت های  شدید سنگ آهن ریسک عملیاتی صنعت فولاد چین ر ا افزایش داده است. این انجمن همچنین اظهار داشته که رشد قیمت های اخیر سنگ آهن از اصول عرضه و تقاضا منحرف شده و خاطرنشان کرده است که برخی پیشنهادات غیرعادی برخی از تجار به رشد شاخص دامن زده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.