پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
تدوین زمینه‌های توسعه معادن و صنایع معدنی آذربایجان‌شرقی
18 آذر 1400 - 8:39
شناسه : 21554
نماینده دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: زمینه‌های توسعه معادن و صنایع معدنی استان برای معرفی ظرفیت‌های این حوزه در حال تدوین است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یوسف محمدزاده نماینده دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه کارشناسی کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با ارائه گزارشی از مراحل تدوین این برنامه، اظهار داشت: در ترسیم چشم‌انداز توسعه معادن و صنایع معدنی، مسئولیت‌هایی متوجه دستگاه‌های اجرایی استان خواهد شد.

وی افزود: ارزیابی عملکرد گذشته شامل نتایج طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای بخش، تکالیف مندرج در اسناد بالادستی و نظرات گروه‌های ذی‌نفع و ذی‌نفوذ، تدوین نقشه راه معادن و صنایع معدنی استان بر پایه سیاست‌های دولت و بسترسازی برای پایش و سنجش زمان‌مند طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان از جمله بخش‌های این برنامه است.

نماینده دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملیاتی شدن این برنامه، تعهداتی غیررسمی را برای نهادهای دولتی و خصوصی استان در پی خواهد داشت، گفت: این تعهدات شامل حرکت در جهت جبران نابرابری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی بین مناطق و استان‌های همتراز، استماع و دخیل کردن نظرات شهروندان، سمن‌ها و بخش خصوصی در حفاظت از محیط‌زیست استان و منشور اخلاقی سازمان‌های دولتی و غیردولتی در موضوع توسعه بخش معدن استان می‌شود.

هدف جلسات به روزرسانی گزارش‌های معادن بود

نصیر نوری مسئول کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه، بیان کرد: هرگونه برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و معضلات هر بخش اقتصادی از جمله بخش معدن و صنایع معدنی مستلزم اطلاع از داده‌ها و وضعیت به‌روز آن‌ها است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل سلسله جلسات کارشناسی در این اتاق، به روزرسانی گزارش‌ها و پژوهش‌های مرتبط با معادن استان و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل آن‌ها به مسئولان جهت برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، رفع مشکلات این بخش و همچنین راهنمایی و جذب سرمایه‌گذاری است.

مسئول کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز در پایان خاطرنشان کرد: در اولین جلسه از سلسله جلسات کارشناسی به روزرسانی گزارش‌ها و پژوهش‌های معادن استان، دو گزارش با عناوین «گزارش تدوین برنامه استراتژی‌های توسعه معادن و صنایع معدنی استان» و «گزارش پتانسیل‌های معادن استان» ارائه شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.