جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۲ ترانس برق فولاد خوزستان وارد سایت شد
19 بهمن 1399 - 15:27
شناسه : 6631
مدیر پروژه‌های برق فولاد خوزستان: مدیر پروژه‌های برق فولاد خوزستان گفت: خوشبختانه با کمک تولیدکنندگان داخلی، ۲ دستگاه از ۴ دستگاه ترانس برق در سایت پروژه فولاد خوزستان وارد مدار شد که می‌تواند پس از نصب تجهیزات جانبی، در تامین برق شرکت فولاد خوزستان نقش بسزایی ایفا نماید.
ارسال توسط : منبع : فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صادق طاهری اظهار داشت: یکی از گلوگاه‌های اصلی احداث پست برق مقسم ۴۰۰ آرنا، تهیه و حمل ترانس‌های بزرگ ۳۱۵ مگاولت آمپری بود که با یاری خداوند و پیگیری تمامی دست‌اندرکاران، ۲ دستگاه از ۴ دستگاه ترانس برق به تاریخ ۱۷ دی‌ ماه امسال وارد سایت پروژه فولاد خوزستان شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های پیشین و احداث زیربناهای مربوط به ترانس‌های قدرت به‌زودی در محل نهایی خود نصب خواهند شد. همچنین در روزهای آینده دو دستگاه دیگر نیز وارد سایت خواهند شد.

مدیر پروژه‌های برق فولاد خوزستان گفت: ترانس‌های یاد شده به ‌وسیله تولیدکننده داخلی (شرکت ایران ترانسفو) خریداری و پس از انجام تست‌های کارخانه‌ای و حمل تجهیزات جانبی جهت راه‌اندازی، می‌تواند به عنوان تامین‌کننده اصلی برق شرکت فولاد عمل نماید.

طاهری یادآور شد: این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان، ظرفیت شبکه برق فولاد خوزستان را به میزان ۶۵۰ مگاوات افزایش خواهد داد و به نوعی، اِعمال محدودیت‌های برق شرکت در فصل‌های گرم که سال‌ها است باعث کاهش تولید می‌شود را تا حد قابل توجهی برطرف خواهند ساخت.

وی تاکید کرد: با انتقال شبکه برق شرکت از شبکه ۲۳۰ به شبکه ۴۰۰ کیلوولت سراسری، منجر به افزایش پایداری برق فولاد و آزادسازی ظرفیت شبکه برق ۲۳۰ در پست‌های بالادستی خواهد شد. این موضوع در صورت کلی به توان و ظرفیت شبکه برق مصرفی استان و منطقه، کمک شایان توجهی خواهد کرد. مدیر پروژه‌های برق فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این پست در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.