جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ترقی شرایط فروش نفت در کشور
12 آبان 1400 - 11:13
شناسه : 20017
وزیر نفت مطرح کرد؛ وزیر نفت از بهبود وضع فروش نفت خبر داد و گفت: طی یکی دو هفته آینده صادرات فراورده‌های نفتی که در این مدت به‌دلیل تامین ذخایر داخلی محدودیت‌هایی داشت نیز از سر گرفته می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست گزارش عملکرد ۷۰ روزه وزارت نفت در بخش‌های مختلف بالادست و پایین‌دست، برنامه‌های توسعه‌ای وزارت نفت و گزارش کاملی از فروش نفت، میعانات گازی و فراورده‌های نفتی ارائه شد، اظهار داشت: به لطف پروردگار، همت همه همکاران و پشتیبانی و کمک دولت، وضع فروش نفت بسیار بهتر شده است و از توان و ظرفیت‌های مختلف داخلی و خارجی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی در زمینه تهاتر نفت، افزود: دولت طرح‌های مطلوبی در قالب مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه پروژه‌های سنواتی مشخص کرده است که به‌زودی کلید می‌خورد. همچنین در حوزه صادرات فراورده‌های نفتی که تاکنون با محدودیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند طی یکی دو هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در این نشست برنامه‌های آتی وزارت نفت در حوزه‌های توسعه میدان‌های مشترک گازی و نفتی و سرمایه‌گذاری‌های لازم، حفظ نگهداشت تولید، افزایش تولید، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید گاز، نفت‌ و نفت‌کوره و بنزین مطرح شد، گفت: انشاالله با یاری و کمکی که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این زمینه خواهد داشت، همه این موراد قابل تحقق است.

اوجی در پایان خاطرنشان کرد: قول می‌دهم با برنامه‌هایی که وزارت نفت و دولت سیزدهم درخصوص افزایش ظرفیت پالایشگاهی مدنظر دارد انشاالله طی ۴ تا ۵ سال آینده ظرفیت پالایشی کشور ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.