دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تسریع در فعالیت پهنه معدنی خلخال
24 فروردین 1401 - 9:51
شناسه : 26563
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: فعالیت‌های اکتشافی و تخمین ذخایر معدنی، در پهنه خلخال سرعت خواهد گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، اظهار داشت: پهنه معدنی قزل‌اوزن در بخش خورش‌رستم خلخال، دومین پهنه مطالعاتی فلزات باارزش استان اردبیل است و نتیجه مطالعات اولیه، از وجود معادن طلا، مس و مولیبدن در این منطقه حکایت دارد.

وی افزود: بر همین اساس، نشستی به منظور بررسی آخرین وضعیت این پهنه معدنی به همراه نماینده شهرستان خلخال در مجلس به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد و در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت روند کار در پهنه مورد نظر ارائه شدکه در نهایت، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لازم را برای تسریع کار و تعیین ذخایر این محدوده صادر کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: بهره‌برداری از ظرفیت پهنه معدنی قزل‌اوزن در شهرستان خلخال، زمینه توسعه اقتصادی و حل مشکل بخشی از بیکاری مردم این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

مطالعات و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال از دو سال پیش، توسط شرکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در پنج محدوده از جمله روستاهای کمر، مندجین، نمهیل، شمس‌آباد و کزج آغاز شده است.

همچنین دو زون معدنی از مجموع زون‌های معدنی کشور در منطقه خلخال واقع شده است و تاکنون ۲۷ پروانه بهره‌برداری و همچنین ۱۰ پروانه اکتشاف معدن در این شهرستان صادر شده که سالانه یک میلیون تن مصالح معدنی از ذخایر ۶۰ میلیون تنی منطقه استخراج می‌شود.

شایان ذکر است که در مجموع تاکنون ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری از معادن مناطق مختلف استان اردبیل صادر شده است که از این تعداد، ۱۰۹ واحد پروانه‌دار فعال هستند و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این معادن به حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که با میزان استخراج سالیانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برای یک‌ هزار و ۱۰۰ نفر فرصت اشتغال‌ ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.