سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تسهیل تعهدات ارزی در گرو معاضدت دستگاه‌ها
06 تیر 1400 - 17:00
شناسه : 14405
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی گفت: تسهیل و تسریع در فرایند پیگیری ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات نیازمند همدلی، معاضدت و مساعدت بیش از پیش سایر دستگاه‌ها است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احسان قمری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی، اظهار داشت: ضروری است با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده بیشتر از نظرات تخصصی و کارشناسی از درآمدهای ارزی کشور به نحو بهینه استفاده کرد.

وی افزود: در خصوص ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سازمان‌های مختلفی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی، وزارت نفت و نهادهای نظارتی با سازمان توسعه تجارت ایران که با هم همکاری می‌کنند، لازم است آمار و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی گفت: در خصوص آمارهای صادراتی نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت برخط و بر مبنای پروانه‌های صادراتی نسبت به ارائه اطلاعات صادراتی صادرکنندگان اقدام کرده است. در این راستا رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان نیز باید بر مبنای کوتاژهای صادراتی انجام شود.

قمری در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است تا میان رفع تعهدات ارزی و صادرات تناظر یک به یک وجود داشته باشد تا امکان رفع تعهدات ارزی و همچنین اقدام در جهت معافیت‌های مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده برای سال‌های مختلف بر اساس اطلاعات دقیق وجود داشته باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.