دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تسهیل در ساخت‌وساز با محصولات جدید ذوب آهن
15 شهریور 1401 - 16:58
شناسه : 31574
مدیرعامل شرکت ذوب ‌آهن گفت: یکی از رویکردهای جدید این مجتمع عظیم صنعتی در بخش فروش که در بورس کالا انجام می‌شود، تعریف سبد محصولات بر اساس نیاز پروژه‌ها است که موجب کاهش هزینه‌های انبوه‌سازان و تسهیل ساخت‌وساز خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ایرج رخصتی در نخستین همایش فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی با محوریت طرح جهش تولید مسکن برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی به دنبال تحول صنعت ساختمان است تا ضمن بهبود معماری ساختمان، مزایایی همچون کاهش هزینه و افزایش سرعت ساخت‌وساز نیز حاصل شود که این امر مستلزم تغییر در نوع ساخت‌وساز و صنعتی‌سازی است.

وی افزود: صنعتی‌سازی در ساخت‌وساز نیاز به استفاده از محصولات جدید دارد تا کیفیت، سرعت و ایمنی در ساخت‌وساز متحول شد. جهت مرتفع‌سازی دیگر نمی‌توان از محصولات عمومی استفاده کرد و باید به سمت تولید محصولات جدید با تکنولوژی جدید پیش رویم که در این راستا ذوب‌آهن، تولید انبوه محصولاتی همچون تیرآهن‌های بال پهن را محقق ساخته که مزایای استفاده از آن در راستای شاخص‌های صنعتی‌سازی است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه ایران با ۳۰ میلیون تن تولید رتبه دهم تولید فولاد دنیا را دارد و ظرفیت تولید بیش از ۴۰ میلیون هم موجود است، در حالی که قبل از انقلاب تنها یک کوره بلند با تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن در اختیار داشتیم، مطرح کرد: با توجه به جمعیت و مصرف سرانه فولاد، هم‌اکنون با تولید مازاد مواجه هستیم که باید صادر شود. بنابراین حرکت صنایع فولادی به سمت تولید محصولات خاص مشکلی در تامین محصولات فولادی عمومی ایجاد نمی‌کند.

رخصتی به ضرورت بهره‌گیری بیشتر از سازه‌های فولادی در صنعت ساختمان کشور تاکید کرد و افزود: محصولات جدید ذوب‌آهن به توسعه صنعت ساختمان و صنعتی‌سازی کمک می‌کند و به طور کلی صنعت فولاد کشور برای پاسخگویی به نیازهای جدید، باید به سمت تولید فولادهای خاص برود.

وی اذعان کرد: یکی از رویکردهای جدید این مجتمع عظیم صنعتی در بخش فروش که در بورس کالا انجام می‌شود، تعریف سبد محصولات بر اساس نیاز پروژه‌ها است که موجب کاهش هزینه‌های انبوه‌سازان و تسهیل ساخت‌وساز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن ضمن اشاره به تولید محصولات جدید در شرکت تارابگین ذوب‌آهن اصفهان از جمله دیوارهای پیش ساخته با ویژگی‌های جدید و همچنین امکان استفاده از سرباره‌های ذوب‌آهن در تولید بتن‌های خاص، اظهار کرد: امیدوار هستیم این مجتمع عظیم صنعتی که با تولید ریل ملی توسعه حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی کشور را رقم زد، امروز نیز بتواند به عنون همکار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سایر نهادهای ذی‌ربط در تحول صنعت ساختمان کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند.

شایان ذکر است نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه با حضور محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، علیرضا فخاری، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل بانک مسکن، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبری وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان، متخصصان و فعالان صنعت ساختمان کشور برگزار شد.

در این رویداد پنل‌های تخصصی با عناوین صنعتی‌سازی و افزایش کیفیت و سرعت ساخت‌وساز، اقتصاد مسکن، کاهش هزینه‌ها و روش‌های تامین مالی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار شد و در پایان هر پنل به سوالات حضار پاسخ داده شد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.