دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تشکیل کارگروه اقتصادی مشترک ایران و صربستان
21 تیر 1401 - 20:51
شناسه : 30236
رییس سازمان توسعه تجارت در جریان سفر خود به صربستان، از فراهم شدن مقدمات تشکیل کارگروه اقتصادی مشترک میان دو کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، علیرضا پیمان‌پاک رییس سازمان توسعه تجارت، که در راس هییتی تجاری به بلگراد سفر کرده است، با نیکلا سلاکوویچ وزیر امور خارجه صربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار که در ساختمان وزارت امور خارجه صربستان برگزار شد، سلاکوویچ به سابقه ۸۵ ساله ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور اشاره کرد و این موضوع را از نقاط مثبت روابط خواند.

وی با اشاره به تماس‌های مکرر تلفنی بین روسای جمهور دو کشور و سفر خود به تهران طی چند ماه گذشته، از تبدیل صربستان به عنوان دروازه ورود محصولات ایرانی به اروپا استقبال کرد و اظهار داشت: اکنون که مشکلات بانکی میان دو کشور حل شده است، بهترین زمان برای گسترش روابط و تشکیل کمیسیون مشترک به شمار می‌‍آید.

وزیر امور خارجه صربستان روابط با ایران را یک پله بالاتر از روابط با سایر کشورها خواند و گفت:طی صحبت‌هایی که شکل گرفته است، باید مقدمات دیدار روسای جمهور دو کشور را فراهم کنیم.

در ادامه این دیدار، رییس سازمان توسعه تجارت کشور نیز تاکید رییس‌جمهور را بر گسترش روابط با کشورهای دوست و مستقل خواند و بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا یک کارگروه برای همکاری در پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری شکل گیرد و ساختار آن تعریف شود.

وی اضافه کرد: این کارگروه می‌تواند ذیل کمیسیون مشترک تشکیل شود. همچنین برای پیشبرد اهداف تجاری در چارچوب برنامه کمی، هدف‌گذاری‌های چهار ساله قابل اندازه‌گیری خواهد بود.

در پایان این نشست، هر دو طرف بر تشکیل کارگروه مشترک توافق کردند و مقرر شد تا ظرف مدت ۱۰ روز، ساختار این کارگروه از طرف ایران آماده و به صورت متن پیشنهادی به طرف مقابل ارائه شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.