سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تصمیم‌گیری بهتر سهامداران با دسترسی به ۵ مظنه برتر
04 اردیبهشت 1400 - 16:19
شناسه : 11054
کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چقدر میزان اطلاعات موجود در اختیار همگان بیشتر شود، تصمیم‌گیری افراد، در خرید سهام بهتر می‌شود.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ندا رضایی کارشناس بازار با اشاره به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در رابطه با تصویب دسترسی یکسان سهامداران به پنج نرخ برتر، اظهار داشت: منظور از پنج نرخ برتر به این است که پنج قیمت برتر در سمت خریدار و پنج قیمت برتر در سمت فروشنده وجود دارد. به طوری که قیمت‌های برتر در سمت خریدار، قیمت‌های بالاتری نسبت به سمت فروشنده هستند و از قیمت بالایی شروع می‌شود تا قیمت پایین‌تر، قیمت در سمت فروشنده هم، در قیمت‌های پایین‌تر، برتری دارد و در نهایت قیمت‌ها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و معامله صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با اینکه، تا به حال چه سهامدارانی به پنج نرخ دسترسی داشته‌اند، افزود: قبلا در سامانه tsetmc، سه مظنه قابل رویت بود، ولی در حال حاضر پنج نرخ در دسترس است. با این حال در سامانه آنلاین، معامله‌گران از قبل می‌توانستند پنج نرخ برتر را ببینند.

کارشناس بازار در خصوص سوال مطرح شده که رویت آن چه کمکی به سهامداران می‌کند، گفت: وقتی همه معامله‌گران و سهامداران دسترسی به پنج نرخ برتر داشته باشند، باعث گسترش دامنه اطلاعات آنان گسترده می‌شود. همچنین متوجه می‌شوند که روی پنج قیمت برتر چه تعداد درخواست نشسته است و این موضوع در نهایت، کارایی بازار سرمایه را افزایش خواهد داد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع هر چقدر میزان اطلاعات موجود در اختیار همگان بیشتر شود، تصمیم‌گیری افراد، در خرید سهام بهتر و تا حدی می‌تواند به روان‌تر شدن معاملات کمک کند و به نوعی سبب حرکت بازار سرمایه به سمت بلوغ شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.