سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تصمیم‌گیری خارج از زنجیره فولاد، به زیان تولید است
05 اسفند 1399 - 19:09
شناسه : 7841
مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت: مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت در میزگرد تخصصی بررسی مهم‌ترین مسائل روز صنعت فولاد و صنایع وابسته که در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم مسائل بخش فولاد را در این صنعت حل‌وفصل کنیم؛ زیرا تصمیم‌گیری خارج از زنجیره به زیان تولید است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیف‌الله امیری مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: قرار بر آن است که یک آیین‌نامه جدید برای صنعت فولاد تدوین شود و آن را در قانون مصوب مجلس لحاظ کنند.

وی افزود: دولت به دنبال ممنوعیت صادرات نیست بلکه تبدیل ماده خام به محصول فراوری شده را پیگیری می‌کند.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت گفت: برخی محصولات سنگ‌آهن مصرف‌کننده ندارند و صادراتشان آزاد است، اما باید در ابتدا تامین مواد اولیه واحدهای فولادی تضمین و سپس صادرات انجام شود.

امیری یادآور شد: از حدود ۱۸ میلیون تن شمش فولاد تولید شده در کشور، تنها ۱۱ میلیون تن آن به مصرف می‌رسد و مابقی نیاز است که صادر شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد معادن کشور غیرفعال هستند و به زودی آزادسازی آن‌ها صورت خواهد گرفت که امیدواریم معادن سنگ‌آهن مناسبی در میان آن‌ها وجود داشته باشد.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: تغییرات پیاپی در وزارت صمت و معاونت معدنی مانع تصمیم‌گیری مناسب برای مسائل صنعت فولاد شده است. امید است که ضمن حل مسئله تیک محموله‌های صادراتی، کنترل چندماهه جایگزین کنترل روزانه در این زمینه شود.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل عرضه کم تولیدکنندگان در بورس، مشکلاتی به وجود آمد که باعث ورود مجلس برای حل این مشکل شد. البته این موضوع در ماه‌های اخیر و به واسطه عرضه‌ها مناسب، نظم به خصوصی به خود گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.