سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تصویب استانداردهای ملی چین برای مواد اولیه تجدید پذیر فولاد
13 آذر 1399 - 7:34
شناسه : 2452
خبرگزاری شینهوا گزارش داد: مقامات چینی استانداردهای ملی مواد اولیه تجدید پذیر فولاد را در تاریخ 29 نوامبر تصویب کردند. با این اقدام پس از نزدیک 2 سال محدودیت، چین درهای خود را برای واردات قراضه آهن مجددا باز می‌کند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، این استانداردها که قرار است تا پایان سال منتشر شوند، مشخصات، انواع و الزامات فنی مواد اولیه را مشخص خواهد کرد.
شینهوا اعلام کرد: این دستورالعمل ها که با همکاری وزارت محیط زیست و انجمن آهن و فولاد چین (CISA) تهیه و تنظیم شده اند، شامل تعریف استانداردهای نمونه برداری، بازرسی، حمل و نقل و کیفیت می باشند.
آخرین استانداردها، مواد اولیه تجدید پذیر فولاد را از قراضه آهنی متمایز می کند در حالی که مورد قبلی صرفا بر مبنای قراضه آهنی تعریف شده بود که در نتیجه مورد دسته بندی و فرآیند دوباره قرار گرفت چراکه این مواد می توانند در داخل کوره ها بطور مستقیم تغذیه شوند.
یک منبع آگاه در یکی از کارخانه های فولاد شرق چین، قبل از خبر تصویب استانداردها به پلتس S&P Global Platts گفت: ما برای مدتی واردات قراضه را تحت فشار قرار دادیم چراکه می خواستیم هنگامی که قیمت ها رقابتی می شوند، گزینه واردات قراضه را در دست داشته باشیم.
یک تاجر قراضه در Kaohsiung نیز گفت: ما شروع به ایجاد ارتباط با کارخانه های فولاد به طور عمده در شمال و شرق چین کرده ایم زیرا می خواهیم درصورت لغو ناگهانی ممنوعیت ها، آماده باشیم.
بسیاری نیز به این موضوع تمایل نشان داده و به صورت شفاهی سعی در رزرو برخی مقادیر در صورت مجاز بودن دوباره واردات دارند.
یک تاجر مستقر در سنگاپور همچنین گفت: از تعدادی از فولادسازان خصوصی چین درخواست هایی برای تامین ضایعات دریافت کرده است.
شینهوا گفت: استانداردهای موجود “قراضه آهنی” عمدتا الزامات مربوط به طبقه بندی قراضه داخلی را مشخص می کنند و به عنوان مبنایی برای واردات مواد اولیه فولادی با کیفیت و تجدیدپذیر، مناسب نیستند.
شینهوا افزود: فولاد بازیافت شده در مقایسه با سنگ آهن سینترینگ نه تنها میزان انتشار گازها را بسیار کاهش می دهد بلکه تنها جایگزین آن شناخته می شود.
پیش بینی می شود در صورت لغو محدودیت واردات آهن قراضه از ابتدای سال ۲۰۲۱، شاهد کاهش قیمت سنگ آهن باشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.