سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تصویب نخستین مصوبه بورسی دولت سیزدهم
10 شهریور 1400 - 10:40
شناسه : 16938
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛ همزمان با نخستین حضور وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در جلسه شورای عالی بورس مقرر شد، سهام عرضه‌شده توسط دولت در بازار سرمایه، بازارگردانی شوند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امروز جلسه شورای عالی بورس برای نخستین مرتبه میزبان احسان خاندوزی بود که به عنوان رییس این شورا در جلسه حاضر شد.

محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر جدید اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: مصوب شد تا از این پس طبق این مصوبه، سهامی که در مکانیسم عرضه اولیه توسط دولت در بورس عرضه می‌شود، از طریق صندوق توسعه بازار بازارگردانی خواهد شد.

وی افزود: در گذشته، این عرضه‌ها بازارگردان نداشتند اما در جلسه شورای عالی تصویب شد تا ضمن اختصاص سهمیه‌ای از عرضه‌های اولیه دولت به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، این صندوق متعهد شود که تا یک سال تعهدات بازارگردانی سهام عرضه اولیه دولت را برعهده بگیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان خاطرنشان کرد: نشست امروز اولین جلسه‌ای بود که با حضور وزیر جدید اقتصاد برگزار شد و در جریان آن ضمن معارفه اعضای شورا و بیان دغدغه آن‌ها در خصوص بازار سرمایه، طبق روال جلسات شورای عالی بورس، گزارشی نیز از وضعیت بازار ارائه و نظرات اعضای شورا در خصوص آن بیان شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.