چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
تصویب ۱۴۰۰ ریال سود به ازاری هر سهم برای سهامداران فولاد کاوه
29 تیر 1400 - 12:14
شناسه : 15322
مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام) برای دوره مالی منتهی به 30 اسفندماه 1399، با حضور 82 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به صورت زنده از طریق سایت شرکت و شبکه تلویزیونی اینترنتی تیوا برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد جنوب کاوه کیش
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی دهاقين مديرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کيش در ابتدای جلسه گزارش عملکرد هییت‌مدیره براي دوره مالي منتهي به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ را تشریح کرد و اظهار داشت: این شرکت در سال «جهش تولید»، باهمت و تلاش همه کارکنان خود توانست با گذر از مرز تولید یک میلیون و ۳۹۰ هزار تن شمش فولادی ۲۰ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشته باشد. همچنین طی این سال، رکوردی جدید در فروش شمش شرکت به میزان یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با افزایش ۱۵درصدي باتوجه‌به راه‌اندازی فاز ۲ فولادسازی محقق شده است.

وی افزود: طی این سال مالی باهمت و اراده پولادین کارکنان جوان و باانگیزه، پرتلاش و صمیمـی و مدیریت هوشمندانه، علی‌رغم محدودیت‌های مربوط به تحریم‌ها علیه صنعت فولاد ایران و شرایط پس از شیوع ویروس کرونا، فاز دوم فولادسازی این مجتمع بدون حضور نیروهای خارجی و باتکیه‌بر توانمندی داخلی به بهره‌برداری رسید و ظرفیت این مجتمع از ۱٫۲ میلیون تن به ۲٫۴ میلیون تن شمش فولادی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ موفق به کسب دستاوردهای متعددی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزايش ۲۰ درصدی مقدار توليد شمش نسبت به سال ۱۳۹۸ (یک میلیون و ۳۹۰ هزارتن در مقايسه با یک میلیون و ۱۵۶ هزاران)، رشد ۱۰ درصدی تولید آهن‌اسفنجی نسبت به سال ۱۳۹۸(یک میلیون و ۶۷۸ هزارتن در مقايسه با یک میلیون و ۵۱۹ هزارتن)، افزایش ۴ درصدی مقدار صادرات شمش و میلگرد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ (یک میلیون و ۳ هزار تن در مقايسه با ۹۶۴ هزارتن) و افزايش ۷۰ درصدی مقدار فروش شمش داخلی نسبت به سال ۱۳۹۸ (۵۳۰ هزار تن در مقايسه با ۳۱۲ هزارتن)، اشاره کرد.

دهاقین بیان کرد: درآمد عملياتي شرکت از محل فروش شمش و آهن‌اسفنجی نسبت به سال ۱۳۹۸ (۱۳۳٫۱۷۷ميليارد ريال در مقايسه با ۵۳٫۱۸۹ ميليارد ريال) رشد ۱۵۰ درصدی داشته و در زمینه ارزش محموله‌های صادراتی شرکت نسبت به سال ۱۳۹۸(۴۲۱ میلیون دلار در مقایسه با ۳۶۸ میلیون دلار) نیز افزایش ۱۵درصدی را به ثبت رساند. همچنین در این سال، طبق ارزیابی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ۷٫۵ درصد از تولید فولاد ایران و ۱۸٫۶ درصد از صادرات آن، به شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اختصاص داشت.

نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی شرکت

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تشریح نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی این شرکت عنوان کرد: صادرات محور بودن در نتیجه تولید محصولات باکیفیت بالا، به‌روز بودن تجهيزات کارخانه و بهره‌مندی از دانش فنی روز، جانمایی هوشمندانه و هدفمند این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، استقرار کامل سيستم يکپارچه MIS-is SUITE به همراه استقرار سامانه عمليات امنيت سايبری (S.O.C) و داشتن توان بالای مديريت در برنامه‌ریزی، سازماندهي و اجرا باتکیه‌بر نيروهای جوان و باانگیزه به‌عنوان مهم‌ترین نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی شرکت به شمار می‌رود که ضمانتی برای توسعه و ثبات تولید این شرکت در آینده به‌حساب می‌آید.

افتخارات سال ۱۳۹۹

دهاقین تصریح کرد: طی سال گذشته، هرچند به‌واسطه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌هایی که به دنبال شیوع بیماری کرونا چالش‌هایی برای صنعت فولاد کشور ایجاد شد، اما با تلاش مضاعف کارکنان و برنامه‌ریزی مدیران، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش افتخارات متعددی را کسب کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی شامل راه‌اندازی فاز دوم فولادسازی بدون حضور نیروهای خارجی و باتکیه‌بر توانمندی داخلی، راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن RO1 به ظرفیت ۲۶ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در روز، راه‌اندازی اکسیژن پلنت با ظرفیت ۱۱ هزار نرمال مترمکعب در ساعت، راه‌اندازی تصفیه‌خانه پساب صنعتی و بهداشتی، ثبت رکورد ۱۰ ساله در تولید آهن اسفنجی و رکورد تولید حدود ۱۶۳ هزارتن آهن اسفنجی در آذرماه سال ۱۳۹۹ اشاره کرد.

وی ادامه داد: کسب مقام نخست صادرات بین شرکت‌های بنیاد مستضعفان، دســتیابی بــه جایــگاه «پنجاهم» در میزان فروش و درآمد سال ۱۳۹۸ بین صد شرکت برتــر ایــران (شش پله صعود) و جایگاه «هفتم» در میزان فروش میان ۳۴ شرکت فعال گروه فلزات اساسی در ارزیابــی ســازمان مدیریــت صنعتــی (بر اساس نتایج بیست و سومین سال رتبه‌بندی ۱۰۰IMI)، استقرار اولین سامانه کاملا بومی انتقال امن فایل در بستر شبکه با نام سبا در کشور، کسب عنوان واحد نمونه سال  S.O.C و شرکت برتر صنعتی در دومین همایش سراسری مدافعان حریم امنیت سایبری کشور و استقرار اولین سامانه کاملا بومی SIEM جهت مانیتورینگ و مدیریت بحران از دیگر افتخارات این شرکت طی سال گذشته بوده است.

جایگاه شرکت SKS در کشور

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ضمن بررسی وضعیت تولید فولاد در جهان و ایران، جایگاه این شرکت را تبیین و اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۹، با توليد يک ميليون و ۳۹۰ هزار تن بيلت سهم ۷٫۴ درصدی از کل توليد بيلت و بلوم کشور را به دست آورد. همچنين با صادرات ۸۵۰ هزار تن بيلت، دارای سهمی ۱۸٫۶ درصدی از کل صادرات اين محصول در کشور طی سال گذشته بوده است.

دهاقین رشد توليد بيلت اين شرکت طي سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را به ترتيب ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصد و روند رشد مقدار فروش این محصول طی این سه سال، را به ترتیب ۷، ۲۴ و ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: اين شرکت در سال ۱۳۹۸، رقمی بالغ بر ۹۷۲ ميليارد تومان سود خالص داشته است که اين رقم با افزايش ۱۰ درصدی در سال ۱۳۹۹ به رقم سه هزار و ۴۴۲ ميليارد تومان رسيد. همچنین علی‌رغم میانگین رشد منفی ۳ ‌درصدی شاخص کل بورس از مردادماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰، قیمت سهام «کاوه» به‌صورت میانگین رشد مثبت یک‌درصدی را داشته است.

تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، اذعان داشت: هییت‌مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۰ که به‌عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد، برنامه‌های متعددی در دستور کار خود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شروع طرح احداث خط تولید آهن‌اسفنجی به ظرفیت ۱٫۵ میلیون تن (مگا مدول آهن اسفنجی)، ارتقاء سیستم حمل مواد از واحد احیاء به فولادسازی، اجرای پروژه‌های بريکت‌سازی و ناگت‌سازی، مشارکت در اجرای پروژه گندله‌سازی، افزایش ظرفیت تولید واحد احیاء به روش تزریق اکسیژن به کوره‌ها، توسعه و آموزش هوشمند سرمایه انسانی به‌منظور افزایش مهارت‌ها و بهره‌وری، پیگیری تحقق برنامه‌های تولید، تکمیل فرایند انجام افزایش سرمایه شرکت، توسعه و تثبیت بازارهای فروش داخلی و صادراتی و تامین پایدار مواد اولیه اشاره کرد.

وضعیت پروژه‌های توسعه‌ای شرکت

حمیدرضا سلماسی عضو هییت‌مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت فولادکاوه در ادامه جلسه به تشریح عملکرد پروژه‌های سال ۱۳۹۹ پرداخت و بیان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در سال گذشته، فاز ۲ فولادسازی بود که باتوجه‌به فراگیری ویروس کرونا و عدم امکان حضور ناظران خارجی، تمامی عملیات تست و راه‌اندازی جهت دستیابی به ذوب و شمش اول در این پروژه با بهره‌گیری از توان داخلی به انجام رسید و محصول قابل‌عرضه در بازارهای داخلی و خارجی با موفقیت تولید شد.

وی افزود: راه‌اندازی کوره قوس الکتریکی و قوس اول در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه، ذوب اول ۹ تیرماه و ریخته‌گری پیوسته و تولید آزمایشی شمش در ۱۰ مردادماه سال ۱۳۹۹ با وارد مدار شدن پست برق GIS، جبران‌سازی توان راکتیو کوره SVC، سیستم آبرسانی WTP، کوره قوس الکتریکی و پاتیلی LF & EAF، سیستم حمل مواد MHS، سیستم غبارگیر FES و ماشین‌های ریخته‌گری پیوسته CCM با موفقیت عملیاتی شده است.

عضو هییت‌مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، گفت: در مجموع دو فاز فولادسازی، سه هزار و ۲۲۷ عدد شمع بتنی، ۱۵۸ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن تجهیزات اصلی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن اسکلت فلزی، ۹۶۰ کیلومتر کابل‌کشی و ۴۰۰ هزار دایا اینچ پایپینگ اجرایی شد.     

سلماسی تصریح کرد: فاز ۲ واحد تولید گازهای صنعتی (ASP) با ظرفیت اسمی تولید ۱۱ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، سه هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و ۳۸۰ نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون خردادماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در این مجتمع فولادی، ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در سه‌فاز تعریف شده که راه‌اندازی اولیه فاز نخست آن با ظرفیت ۱۳۰ مترمکعب در ساعت، فروردین‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد. احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی نیز در دو فاز هدف‌گذاری شد که فاز نخست آن با ظرفیت ۱۲٫۵ مترمکعب در ساعت به‌صورت کامل در اسفندماه سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.

عضو هییت‌مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های جاری این شرکت، عنوان کرد: فاز نخست آب‌شیرین‌کن ساحلی ROI با قابیلت تولید آب دمین جهت استفاده در فولادسازی و واحد احیاء و آب شرب به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در خردادماه ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. لذا دو فاز دیگر آن به ظرفیت مجموع ۲۰ هزار مترمکعب در مرحله نهایی جهت بهره‌برداری قرار دارد. همچنین فاز دوم آب‌شیرین‌کن ROII به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب تا پایان شهریورماه امسال بهره‌برداری می‌شود. ساختمان آتش‌نشانی و کلینیک و تکمیل سیستم روشنایی، اعلام و اطفاء حریق و نصب قفسه در انبار مرکزی و کارگاه نیز در حال انجام است که بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. عملیات احداث دروازه اصلی کارخانه نیز تا پایان مردادماه امسال به پایان رسیده و ساختمان رخت‌کن مجتمع نیز تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سلماسی اضافه کرد: به‌منظور تامین آب‌شور موردنیاز مجتمع، دو عدد پمپ ۶،۶۰۰ مترمکعبی در محل اینتیک روی اسکله قرار دارد که پس از پمپ اول، پمپ دوم نیز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با موفقیت راه‌اندازی شد. همچنین جرثقیل دروازه‌ای ۱۰ تنی جهت نگهداری و تعمیرات پمپ‌ها تعبیه شده و هم‌زمان با نصب و راه‌اندازی پمپ دوم به بهره‌برداری رسیده است.

وی به پروژه‌های آتی و در دست اقدام این شرکت نیز اشاره کرد و یادآور شد: طرح افزایش ظرفیت حمل مواد اولیه از واحد احیاء به فولادسازی شامل تغییرات در سیستم حمل مواد موجود، افزایش سیلوهای آهک، افزایش مخازن آهن‌اسفنجی در مرحله نهایی‌سازی فاز طراحی و برگزاری مناقصه جهت تامین و اجرا قرار دارد. سه طرح احداث واحد مگا مدول احیاء به ظرفیت ۱٫۵ میلیون تن در سال، احداث واحد تولید ناگت و بریکت، احداث واحد گندله‌سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال (در محل سنگان در مجاورت معدن) در مرحله مطالعات اولیه است. همچنین احداث مخزن ۶۰ هزارمترمکعبی نیز در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد.

پاسخ به سؤالات سهام‌داران

در ادامه مراسم، گزارشی توسط حسابرس قانوني شرکت ارائه و پس از بیان توضیحات اعضای هییت‌مدیره در خصوص بندهای آن و پاسخگویی به پرسش‌های سهامداران، این گزارش مورد تایید مجمع‌عمومی قرار گرفت.

در پایان مراسم پس از تایید و تصویب صورت‌های مالی، مجمع‌عمومی عادی ساليانه شرکت، تقسيم یک هزار و ۴۰۰ ريال سود به‌ازای هر سهم را تصويب کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.