جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تعداد ذوب‌های کوره فولاد خوزستان به ۸۲۶ رسید
11 دی 1400 - 9:34
شناسه : 22446
معاون بهره‌‌برداری فولاد خوزستان گفت: رکورد عمر نسوز کوره‌های شرکت فولاد خوزستان با ۸۲۶ ذوب شکسته شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمود لندی معاون بهره‌‌برداری فولاد خوزستان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مواد موثر در روند مذاب،‌ مواد نسوز هستند. این مواد با ایجاد لایه‌های محافظتی در کوره، پاتیل، تاندیش به منظور نگهداری از مذاب تولیدی و جلوگیری از در معرض قرار گرفتن جداره فلزی اصلی با مذاب و سرباره، ایجاد مقاومت در برابر کاهش دمای ذوب و کمک به عملیات بهبود کیفی مذاب تولیدی مانند حذف ناخالصی های از کوره تا ریخته‌گری از موارد مهم استفاده مواد نسوز به شمار می‌آید.

وی افزود: افزایش تعداد ذوب به ازای هر نوسازی نسوز کوره به دلیل کم کردن تعداد نوسازی‌ها در سال و افزایش زمان بهره‌برداری مفید از کوره در شرکت فولاد خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه به افزایش زمان خالص تولید و راندمان کوره منجر می‌شود. با همکاری واحدهای مختلف تولیدی و پشتیبانی، تعداد ذوب‌های کوره ۱ در بازه زمانی ۷۵ روزه به رکورد ۸۲۶ ذوب رسید که این رقم در تاریخ فولاد خوزستان بی‌سابقه بود.

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان در پایان با اشاره به مزایای افزایش عمر نسوز کوره‌ها، خاطرنشان کرد: بهبود کیفی بار فلزی کوره‌ها (آهن‌اسفنجی) و آمادگی تجهیزات، تنظیمات کوره، ماشین‌آلات و تجهیزات سرویس‌دهنده به کوره، بخشی از عوامل افزایش عمر نسوز به شمار می‌آیند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.