سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تعرفه‌های ذوب و پالایش مس کاهش یافت
02 اسفند 1401 - 12:03
شناسه : 33617
موسسه CRU در گزارشی از کاهش تعرفه‌های ذوب و پالایش در بازار مس در اوایل سال 2023 خبر داد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، جریان کنسانتره به دلیل برخی مشکلات در پرو با اختلال روبه‌رو شده است و همچنین به رغم مازاد اسمی، تعرفه‌های ذوب و پالایش در بازار نقدی در اوایل سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

ریسک‌های زیان‌های بزرگ تولید همچنان بالاست زیرا معادن کلیدی در پرو شروع به کاهش نرخ‌های عملیاتی کرده و یا تعطیلی‌های موقت را در دستور کار خود قرارداده‌اند.
تاثیر کسری‌های بزرگ بر TC/RC به نحوه تعدیل صنعت بستگی دارد. طرف عرضه بازار تحت فشار است و نرخ اختلال در معادن با همه‌گیری کووید افزایش‎‌یافته و به سطوح پایین‌تر قبل از همه‌گیری بازنگشته است.
پیشرفت پروژه‌های معدنی همچنان از آنچه برای برآوردن تقاضای میان مدت برای مس تصفیه شده لازم است، عقب‌تر است، چه رسد به تقاضای فزاینده برای کنسانتره ناشی از رشد قوی در بخش ذوب.
طبق این گزارش، رشد ظرفیت ذوب در چین به لطف اضافه شدن منظم پروژه‌های جدید ادامه خواهد یافت و هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش این روند وجود ندارد. موجی از پروژه‌های ذوب خارج از چین، در آفریقا، اندونزی و هند، یک پیشرفت غیرعادی در صنعت مس است و رقابت برای کنسانتره را افزایش می دهد.
ترکیب روندهای عرضه و تقاضا، بازار مس را به سمت کسری سوق می‌دهد که موجب کاهش سریع ذخایر کنسانتره شده و صنعت را مجبور به تعدیل می‌کند.
تعدیل‌ها می‌تواند اشکال مختلف داشته باشد، از تاخیر در پروژه ذوب، بسته شدن کارخانه ذوب و کاهش نرخ بهره‌برداری.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تعرفه‌های ذوب و پالایش با ظهور کسری، کاهش یابد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.