سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تعرفه برق افزایش پیدا نکرد
11 اردیبهشت 1401 - 18:45
شناسه : 27241
سخنگوی صنعت برق خبر داد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، علی‌رغم ‌اینکه طی چهار سال گذشته، در اردیبهشت ماه تعرفه برق با افزایش روبه‌رو بود، اما طی سال جاری این اتفاق نیفتاده است و طبق اعلام سخنگوی صنعت برق، قبوض برق مانند دوره‌های قبلی صادر خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به‌گزارش اخبارفلزات، هییت وزیران در سال ۱۳۹۷، طبق مصوبه‌ای به استناد مواد ۱ و ۳ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸، به وزارت نیرو اجازه داد که متوسط تعرفه‌ برق را از ابتدای اردیبهشت ماه، بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها ۷ درصد برای همه مشترکان و ۱۶ درصد با احتساب ۷ هفت درصد عادی، برای مشترکان پرمصرف‌ افزایش دهد. این طرح تا سال گذشته اجرایی شد، اما امسال اقدامی مبنی بر اجرای این طرح صورت نگرفت.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق نیز در این رابطه، اظهار داشت: هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت نداشته‌ایم و قبوض برق، کماکان با قیمت‌های قبلی صادر می‌شود؛ این مسئله شامل حال مشترکان پرمصرف نیز شده و طی سال جاری، اجرایی برای این طرح صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تغییری در قبوض برق اعمال نخواهد شد، افزود: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها نداریم و شرایط مانند دوره‌های قبل خواهد بود.

لازم به ذکر است که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، تغییراتی در قبوض مشترکان پرمصرف برق اعمال شد که بر اساس آن، حدود ۱۵ درصد مشترکان شامل افزایش تعرفه شدند و قبوض آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد فزایش یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.