جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تعلل در اجرای طرح زنجیره فولاد کردستان قابل قبول نیست
12 آذر 1399 - 5:48
شناسه : 2354
استاندار کردستان گفت: تعلل دستگاه ها و شرکت های متولی برای آغاز عملیات اجرایی طرح صنعتی زنجیره فولاد قابل قبول نیست و باید هر چه سریعتر این پروژه تعیین تکلیف شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات زنجیره فولاد کردستان با مسوولان سازمان ایمیدرو هم از طریق ویدیو کنفرانس حضور داشتند، اظهار داشت: سه سال قبل قرار بود پروژه زنجیره فولاد کردستان آغاز شود اما هنوز هیچ کاری انجام نشده است.
وی بر لزوم سرعت در واگذاری پهنه های آهنی برای شروع کار و انجام سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: نباید این فرصت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گرفته شود ضمن اینکه آخرین بار قرار شد هفته اول آبان امسال پیمانکار انتخاب و پروژه تعیین تکلیف شود اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.
استاندار کردستان از تعلل سهامداران بویژه ایمیدرو برای آغاز اجرای طرح و سرمایه گذاری انتقاد کرد و یادآور شد: انتظار داریم در زمان کوتاهی پیمانکار اصلی پروژه انتخاب و کارهای اجرایی این طرح آغاز شود.
مرادنیا، پروژه زنجیره فولاد کردستان را برای مردم استان بسیار مهم دانست و اضافه کرد: همه باید این موضوع را جدی تر گرفته و برای آغاز اجرای این پروژه مهم که متحول کننده اقتصاد استان است، تمام تلاش خود را بکار بگیریم.
وی با بیان اینکه اگر قرار است افزایش سرمایه ای صورت گیرد، این کار منوط به تعهد استان نباشد، گفت: نگرانی ما از عمق وجود مردم است چرا که از ظرفیت های توسعه استان برای بالفعل کردن آن به خوبی استفاده نکردیم، بنابراین اگر اراده ای غیر از تلاش برای توسعه کردستان نیست سریعتر برای اجرای پروژه اقدام شود چون به مردم دادن وعده های متعدد جز بی اعتمادی نتیجه ای ندارد.

مسئولان سازمان ایمیدرو هم در این نشست مصوب کردند پروانه اکتشاف محدوده های آهنی بیجار و قروه به شرکت فولاد کردستان واگذار شده و مقرر گردید تا دی ماه پیمانکار اصلی اجرای پروژه زنجیره فولاد کردستان تعیین و کار شروع شود.
سرمایه گذاری طرح زنجیره فولاد و آهن اسفنجی کردستان، ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و قرار است این واحد صنعتی بین روستای شیخ تپه در شهرستان قروه و زاغه فولاد در شهرستان بیجار احداث شود

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.