جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تعمیرات زمزم ۲ فولاد خوزستان به اتمام رسید
23 اسفند 1400 - 11:53
شناسه : 25737
رییس نت واحدهای زمزم فولاد خوزستان گفت: علی‌رغم سطح وسیع فعالیت‌ها و حجم بسیار زیاد تعمیرات و همزمانی اجرای سایر فعالیت‌ها در سطح سایت، برنامه تعمیراتی بدون حادثه‌ انجام شد و همه کارکنان در انتهای تعمیرات به سلامت و با تندرستی کامل پروژه را به پایان رساندند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن کرم نیا رییس نت واحدهای زمزم فولاد خوزستان، اظهار داشت: در دی ماه ۱۴۰۰ پس از پایان تعمیرات زمزم یک و به دلیل محدودیت گاز و همچنین لزوم تعمیرات سالیانه، با هماهنگی معاونت بهره‌برداری و مدیر بخش، واحد زمزم ۲ متوقف شد.

وی افزود: در این تعمیرات بعد از دوازده سال که از عمر واحد زمزم دو می‌گذرد برای اولین بار ریفرمر واحد زمزم دو به صورت کامل بازسازی شد، تمامی تیوپ‌ها و متعلقات آن‌ها و همچنین تمامی کاتالیست‌های درون تیوپ‌ها و نسوز کامل سقف ریفرمر تعویض شدند. در نواحی مختلف از جمله کوره، اسکرابرها، تیکنر، بلور اریا و سایر قسمت‌های اورهال تعمیرات کلی انجام شد.

رییس نت واحدهای زمزم فولاد خوزستان با اشاره به بدون حادثه بودن تعمیرات سالیانه، گفت: علی‌رغم سطح وسیع فعالیت‌ها و حجم بسیار زیاد تعمیرات و همزمانی اجرای سایر فعالیت‌ها در سطح سایت، این برنامه بدون حادثه‌ انجام شد و همه کارکنان در انتهای تعمیرات به سلامت و با تندرستی کامل تعمیرات را به پایان رساندند.

کرم نیا در خصوص چگونگی کنترل حوادث، بیان کرد: با مرور حوادث و پتانسیل‌های خطر سال‌های گذشته و آموزش و بازآموزی استانداردها و مرور خطرات سایت به کارکنان و همچنین در طول تعمیرات با کنترل کردن پتانسیل‌های خطر و نظارت دقیق و هوشمندانه و متوالی بر فعالیت‌ها، نسبت به کنترل اعمال غیرایمن و کنترل شرایط غیرایمن با دقت و وسواس زیادی اقدام نمودیم و استاندارها و دستورالعمل‌ها، خط قرمز ستاد تعمیرات بود.

وی ادامه داد: با کنترل و مدیریت منابع و همچنین کنترل برنامه زمان‌بندی و نظارت دقیق موفق شدیم واحد را ۴۳ ساعت زودتر از زمان مقرر، راس ساعت ۲۰ روز یکم اسفندماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.

رییس نت واحدهای زمزم فولاد خوزستان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران ستاد تعمیرات و ناظران تولید و تعمیرات و پیمانکاران، از تمامی واحدهای جانبی که در طول تعمیرات با ارائه خدمات ارزشمندشان موجب تسهیل در امور ستاد تعمیرات شدند، تشکر ویژه نمود و از خداوند سبحان برای تمامی عزیزان و همکاران حاضر در این تعمیرات و مجموعه فولاد خوزستان طلب خیر و سلامتی و موفقیت‌های بیش از پیش نمودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.