پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
تعمیرات سالیانه واحد مواد اولیه ۲ انجام شد
30 فروردین 1400 - 8:57
شناسه : 10695
رییس نت گندله‌سازی ۲ شرکت فولاد خوزستان: رییس نت گندله‌سازی ۲ شرکت فولاد خوزستان گفت: تعمیرات سالیانه واحد مواد اولیه ۲ گندله‌سازی با هدف بازگرداندن تجهیزات و قطعات به شرایط کارکرد مطلوب و بهینه، بدون توقف و حادثه فردی صورت گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرزاد خماسی‌زاده رییس نت گندله‌سازی ۲ شرکت فولاد خوزستان، اظهار داشت: تعمیرات اساسی سالیانه، عملیاتی گسترده و حیاتى برای بازگرداندن تجهیزات و قطعات به شرایط کارکرد مطلوب و بهینه است. تعمیرات امسال‌ در واحد گندله‌سازی ۲، از ۱۹ بهمن ‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و در مدت ۳۵ روز به‌ صورت ۲۴ ساعته انجام شده است.

وی افزود: نگهداری و تعمیرات از فعالیت‌های راهبردی و تخصصی است که به طور معمول با رویکرد سالم و آماده‌به‌کار نگه داشتن تجهیزات، بهبود عملکرد و بهره‌برداری اقتصادی از کارخانه به اجرا درمی‎آید. بازدید و پایش مدون تجهیزات، انجام تعمیرات دوره‌ای و برنامه‌ای، اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه و به‌کارگیری مدل‌های تحلیل پیشگویانه و روش‌هاCM ، از جمله ابزار کارآمدی است که نگهداری و تعمیرات بهینه و مطلوب در سایه آن محقق می‌شود.

رییس نت گندله‌سازی ۲ گفت: در این دوره از تعمیرات، تجهیزات کارخانه به‌ ویژه تجهیزات اصلی از جمله نسوز کوره، دیواره و برنرها به‌ صورت اساسی با مصرف حدود ۲۰۰ تن نسوز بازسازی شدند. ضمن تعویض ریل‌های رفت و برگشت کوره و ریل‌های قوسی کوره، دیسک‌ها و فن‌های گندله‌سازی نیز بازسازی و تعمیر شده‌اند.

خماسی‌‌زاده بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های تاثیرگذار اجرای طرح سرند فیلتر‌کیک بود. امیدواریم اجرای این طرح منجر به افزایش آماده‌به‌کاری واحد، کاهش هزینه‌های تعمیراتی و کنترل دانه‌‌بندی (که به طور کامل از سوی کارشناسان واحد گندله‌سازی طراحی، ساخت و نصب شد)، بی‌انجامد. از دیگر طرح‌ها می‌توان به  ارتقای سیستم اتوماسیون اشاره کرد که با همکاری واحد اتوماسیون مرکزی شرکت فولاد خوزستان اجرا شد. کنترل سطح پالت در جهت بهبود کیفیت نیز از جمله طرح‌‌های کاهش توقفات، افزایش بهره‌وری و کنترل و بهبود کیفیت بوده است که از سوی واحد پروژه‌ها و با همکاری این واحد به اجرا رسید.

رییس نت گندله‌سازی ۲ شرکت فولاد خوزستان درباره تاثیر تحریم‌ها و محدویت‌های ویروس کرونا بر روند اجرای تعمیرات گفت و در ادامه افزود: در سال‌های اخیر با توجه به شرایط تحریم، توانستیم با تکیه بر توان متخصصان داخلی و تعبیر شعار «ما می‌توانیم»،‌  نود درصد قطعات مورد نیاز را از قطعه‌سازان داخلی تامین کنیم. با افتخار اعلام می‌کنیم که در مجموعه فولاد خوزستان با تکیه بر کار گروهی و حمایت همه‌جانبه‌ مدیریت، تهدید‌های تحریم به فرصتی برای رشد و توسعه تبدیل شد.

خماسی‌‌زاده تاکید کرد: با توجه به الزام رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونایی،‌ تمهیدات ویژه‌ای برای به حداقل رساندن انتقال ویروس کرونا به کار گرفته شد. بخشی از کارکنان پیمانکار این واحد نیز درگیر کرونا گشته که با برنامه‎ریزی به‌ هنگام و مناسب، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها کمیته مبارزه با کرونا، این واحد توانست بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده، پروژه تعمیرات را به انجام رساند.

وی بیان کرد: علی‌رغم محدودیت زمان فعالیت‌های اجرایی و تراکم بسیار نیروها، خوشبختانه تعمیرات بدون حادثه‌ فردی و تجهیزاتی و با  ۲۳۵ هزار نفر ساعت فعالیت مستمر به اجرا رسید.

رییس نت گندله‌سازی ۲ شرکت فولاد خوزستان در پایان با بیان اینکه تعمیرات سالیانه یک فعالیت گسترده در زمان محدود است، خاطرنشان کرد: امور قراردادها، کمیسیون معاملات، متره و برآورد، ارزیابی پیمانکاران، خدمات پرسنلی، حمل ونقل، ماشین‌آلات‌، واحد نسوز، ایمنی، کارگاه مرکزی، خرید، بازرسی فنی، توزیع و تعمیرات برق، اتوماسیون مرکزی، حراست و دفتر برنامه‌ریزی بخش که در به انجام رساندن این دوره از تعمیرات نقش به سزایی داشتند، تشکر نمود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.