سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تعمیرات موفقیت‌آمیز سالانه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه
22 مرداد 1401 - 23:05
شناسه : 31130
تعمیرات سالانه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین عملیات تعمیراتی در کارخانه‌های فولادسازی است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ‌گونه حادثه با موفقیت انجام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، با پایان یافتن این تعمیرات بزرگ، سید مجتبی غیوری، رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل واحد ریخته‌گری مداوم تعمیرات سالانه، مطرح کرد: تعمیرات ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، عملیاتی حساس و حیاتی جهت رساندن وضعیت تجهیزات به شرایط ایده‌آل است. این تعمیرات با هدف تولید بدون توقف با صرف حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساعت‌ نیرو در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به‌ طور کلی، بخش نگهداری و تعمیرات از بخش‌های استراتژیک و تخصصی شرکت است که به‌ طور معمول، فعالیت‌های آن در راستای آماده‌‌به‌‌کار نگه داشتن و بهبود عملکرد و بهینه‌سازی تجهیزات است. بنابراین برای تحقق این اهداف، تعمیرات سالانه معین به‌ منظور آماده‌به‌کاری و بهینه‌سازی سیستم‌ها انجام می‌شود.

رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل واحد ریخته‌گری مداوم تعمیرات سالانه در این راستا بیان کرد: برخی اقداماتی که در واحد ریخته‌گری مداوم انجام شد، شامل سرویس کلیه متال‌کلادها، شامل کلیدهای ورودی و خروجی، سرویس ترانس‌های کابین A و B، سرویس پاورسنترها، تعویض چهار عدد تابلوی پاورسنتر و روشنایی، تعویض لوله هوای فشرده ورودی به سایت ریخته‌گری به همراه تعویض ستون‌های نگهدارنده، تقویت سازه‌ها و تعویض سرویس والوهای مربوط به آب‌سافت ماشین‌های ریخته‌گری، تعویض و اصلاح مسیر لوله‌های آب‌کولینگ تاور قدیم و سرویس پمپ‌های آب، سرویس کلیه تابلوهای برق هر چهار ماشین ریخته‌گری، انجام فعالیت‌های تعمیراتی ماشین‌های ریخته‌گری و همچنین سرویس شین‌ها و تابلوهای تغذیه جرثقیل‌های سقفی واحدهای ریخته‌گری و آماده‌سازی تختال است.

غیوری عنوان کرد: در همین راستا از حمایت‌های مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و تمامی همکاران ناحیه در تمامی بخش‌ها و پیمانکاران تلاشگر که در رسیدن به این هدف ارزشمند یاری‌رسان ما بودند، قدردانی می‌کنیم و امیدوار هستیم با تلاش و حمایت کلیه همکاران بتوانیم در جهت اهداف سازمان گام برداریم.

یوسف اسماعیل‌زاده، رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل واحد فولادسازی نیز در این خصوص، اذعان کرد: شات‌دان سالانه ناحیه فولادسازی طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی و با برگزاری منظم جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام‌شده با کمترین انحراف از برنامه و بدون حادثه ایمنی انجام شد.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که انجام برخی فعالیت‌های تعمیراتی تنها در زمان شات‌دان سالانه امکان‌پذیر است که برخی از آن‌ها شامل تعویض ریل‌های جرثقیل‌ها و رفع موانع ایجاد مسیر بازدیدکنندگان، تمیزکاری حوضچه‌های کولینگ تاورها و سرویس کابین‌های برق واحدهای کوره‌های قوس، پاتیلی، جنبی و… هستند.

رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل واحد فولادسازی تصریح کرد: انجام این تعمیرات در زمانی به جز شات‌دان، به طور قطع باعث توقف‌های اضطراری در جریان تولید خواهد شد. شایسته است از حمایت‌های مدیریت ناحیه و تلاش تمامی همکاران درگیر ناحیه و واحدهای پشتیبانی قدردانی کنیم.

مهدی آقاجانی، کارشناس برنامه‌ریزی دفتر تعمیرات ریخته‌گری نیز به بیان سخنانی در این رابطه پرداخت و گفت: از حساس‌ترین اقدامات انجام‌ شده در این برنامه تعمیراتی، می‌توان به  تعویض دو عدد تابلو روشنایی مدول A و B به مدت ۱۲ ساعت، تعویض دو عدد تابلوپاور سنتر به مدت ۱۲ ساعت، جداسازی آب صنعتی ۰۷ و ۰۸ جهت ایجاد امکان انجام فعالیت‌های جداگانه در نواحی، رفع نشتی از لوله‌های زیرکار آب ثانویه و سرویس ماشین‌های ریخته‌گری که پیش از این چندین‌ بار منجر به توقف ماشین‌های ریخته‌گری شده بود، اشاره کرد. همچنین از دلایل اجرای موفقیت‌آمیز این شات‌دان، می‌توان به برگزاری جلسات متعدد با واحدهای درگیر و آماده‌سازی‌های قبل از شات‌دان اشاره کرد.

در پایان، محمد اشرافی، کارشناس برنامه‌ریزی دفتر تعمیرات ریخته‌گری خاطرنشان کرد: توقف کلی ناحیه فولادسازی مطابق برنامه‌ریزی قبلی بدون هیچ‌گونه حادثه و با انجام بالغ‌ بر یک هزار فعالیت در قالب استانداردها و درخواست‌های مطرح‌شده به پایان رسید که نشان از دانش و همت والای همکاران واحدهای درگیر است. برخی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌های اساسی انجام‌ شده متشکل از تعویض ریل مدول A ROW G، تعویض بال والوهای ۶ و ۱۲ اینچ خشک‌کن هوای فشرده، تمیزکاری حوضچه‌های سیکل A مدول A، سرویس کلیدهای ۶/۶ و ۳۸۰، تست رولیاژ و سرویس ترانس‌‌ها و باتری شارژرها و UPS ها در تمامی کابین‌های ناحیه هستند.

وی اضافه کرد: در اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه بزرگ، پیمانکاران مقیم ناحیه، همکاران واحدهای تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی، توزیع و سیالات، بازرسی فنی، توسعه، ایمنی و حمل‌ و نقل ایفای نقش کردند که صمیمانه از ایشان قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.