سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فن کوره گندله‌سازی فولادخراسان تعمیر شد
20 اسفند 1399 - 17:30
شناسه : 8873
قطعه حساس و کلیدی فن شماره ۳ کوره کارخانه گندله‌سازی مجتمع فولادخراسان، به دست کارکنان متخصص و توانای این مجتمع در طول دوره اعمال محدودیت‌های مصرف انرژی برق و گاز، تعویض و تعمیر شد و دوباره به مدار تولید بازگشت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن فیروزی‌نسب رییس دفتر فنی واحد گندله‌سازی مجتمع فولاد خراسان، اظهارداشت: پرسنل سخت‌کوش کارخانه گندله‌سازی فولادخراسان توانستند با برنامه‌ریزی مدون و به کارگیری سرمایه‌های انسانی ماهر و خودباور، نسبت به تعویض مجموعه سنگین «شافت وایمپلر فن شماره ۳» این واحد تولیدی، اقدام کنند.

وی در توضیح اهمیت و چگونگی اجرای این پروژه، افزود: در پروسه تولید گندله از روش پخت گندله خام، کوره‌ای به طول ۱۱۰ متر استفاده می‌شود که شامل پنج ناحیه و دارای پنج فن اصلی (تحت عنوان فن‌های پروسس) برای عملیات دمش و کنترل دمای نواحی کوره است. وظیفه کاری فن مذکور، پخت گندله خام در منطقه‌ پخت و تنظیم فشار این منطقه محسوب می‌شود.

رییس دفتر فنی واحد گندله‌سازی مجتمع فولادخراسان، ادامه داد: در مدار نبودن هر یک از این فن‌ها برای مدت زمان کوتاه، ضمن اینکه کار تولید را مختل می‌کند، می‌‌‎تواند برای زمان بیشتر، موجب توقف تولید ‌شود. از این رو، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و استفاده شایسته از نت بهره‌ور فراگیر (در زمان توقف تولید ناشی از محدودیت‌های مصرف برق و گاز)، نسبت به تعویض مجموعه شافت وایمپلر سنگین فن که وزن آن حدود ۱۳ تن بود، اقدامات لازم انجام شد.

در ادامه، حسن خسروجردی رییس نت واحد گندله‌سازی مجتمع فولادخراسان در تکمیل اظهارات همکار خویش، گفت: Recuperation Fan با موتور الکتریکی توان KW3400، وظیفه انتقال و توزیع هوای گرم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد را دارد. فن مذکور، ساخت شرکت NHI چین است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تعویض و عملیات بالانس دینامیکی با حضور ۱۰۰ نفر نیروی انسانی به مدت پنج روز، انجام شد.

بومی‌سازی Damper و Casing

در ادامه، ابراهیم رباطی سرپرست نت مکانیک مجتمع فولادخراسان، تصریح کرد: در خلال این پروسه، تعمیراتی سنگین، اصلاح و تعویض ‌Casingهای فن و نیز مهندسی معکوس ‌Casingها و ‌Damperها جهت بومی‌سازی توسط واحد دفتر فنی این مجموعه، صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت حفظ و نگهداری از تجهیزات استراتژیک، این واحد ضمن بررسی وضعیت خرابی به وجود آمده، برنامه‌ریزی تعمیر اساسی را بر روی شافت وایمپلر تعویض شده اجرا کرد و رفع مشکلات فنی و طراحی را در اولویت کاری خود قرار داد.

سرپرست نت مکانیک مجتمع فولادخراسان، در پایان از تمامی همکاران، پیمانکاران واحد، کارگاه تعمیرات مرکزی، پایگاه ماشین‌آلات، بازرسی فنی، کدینگ کالا و واحدهای بازرگانی جهت تامین به موقع کالا در این مسیر، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.