جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تعیین مالیات بر سنگ معدن از خام فروشی فولاد جلوگیری می کند
21 آبان 1399 - 11:44
شناسه : 1374
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون تعیین عوارض بر زنجیره تأمین فولاد گفت: این امر به جهت جلوگیری از خام فروشی فولاد در دستور کار قرار دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، روح الله عباسپور در قزوین اظهار داشت: برای ۵۰ درصد فروش سنگ معدن مالیات در نظر گرفته می شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: فرآوری فولاد، حذف خام فروشی و تکمیل زنجیره تأمین آن از مهمترین اهداف این قانون به شمار می رود.

عباسپور خاطرنشان کرد: قانون عوارض بر زنجیره تأمین فولاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی به صحن مجلس می رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرا شدن این قانون نه تنها موجب جلوگیری از خام فروشی می شود بلکه سنگ معدن فرآوری شده و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند این در حالی است که در این صورت شاهد افزایش ارزآوری و رونق اشتغال در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: ارزآوری این محصول به مقدار تولید آن وابسته است چرا که فولاد نرخ ثابتی نداشته و اکنون نمی توان میزان دقیق رشد اشتغال در جامعه را تخمین زد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۳۰ میلیون تن شمش فولاد در کشور تولید می شود که ۵۰ درصد این میزان برای مصارف داخل کشور در نظر گرفته شده در حالی که مابقی آن فرآوری و صادر خواهد شد.

عباسپور خاطرنشان کرد: اگر این قانون در صحن مجلس به تصویب رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند آن گاه با اجرا شدن آن خام فروشی سنگ معدن و فولاد در کشور به صفر نزدیک می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قیمت فولاد باید در بازار سرمایه متناسب با عرضه و تقاضا ارزش گذاری شود زیرا در این صورت قیمت ها کاملا شفاف سازی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چه شمش های فولاد در بازار سرمایه به فروش نرسید می توان مازاد آن را صادر کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.